خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است
کد خبر: 3812254
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است

گروه اجتماعی_ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: مردم خراسان‌جنوبی معدل بالایی در کار خیر دارند و خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است و مردم ما نگاه ویژه‌ای به فقرا و نیازمندان دارند.

خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، رضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی، شب گذشته 26 اردیبهشت، در بازدید از غرفه خبرگزاری ایکنا در دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان.جنوبی اظهار کرد: در قبل از انقلاب اسلامی دستگاه‌های اجرایی در ادبیات قرآنی کار نمی‌کردند اما با پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد یکی از دستگاه‌های اجرایی در گسترش و رواج ادبیات قرآنی بین مردم بوده است.

وی گفت: در احادیث و گفتمان ائمه اطهار(ع) بحث یتیم، محروم و مسکین مطرح بوده و در قرآن نیز به این موارد اشاره شده و ائمه اطهار(ع) الگوهای ما در اسلام هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی افزود: ائمه اطهار(ع) گفتمان‌های قرآنی را پیاده و به قرآن عمل کردند؛ الگوی ما حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) هستند که حتی افطاری خود را هم به فقیران می‌دادند و در کمک به مردم پیشتاز بودند.

سلم‌آبادی با بیان اینکه باید بیش از پیش به قرآن و مفاهیم آن عمل کنیم، تصریح کرد: نمایشگاه قرآن تنها این نیست که قرآن عرضه کنیم بلکه نیت و هدف ما باید کمک به محرومان و عمل کردن به قرآن باشد.

وی با بیان اینکه غرفه اکرام و ایتام در نمایشگاه قرآن نیز برپا شده است، ادامه داد: مردم را باید بیشتر از گذشته با سیره و عمل و الگوهای قرآنی آشنا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: در کمترین سوره از قرآن به مباحثی همچون صدقه، انفاق، ایتام، رسیدگی به فقرا و مسکین اشاره نشده است.

سلم‌آبادی اظهار کرد: رمضان، بهار قرآن است و باید در کنار برگزاری این نمایشگاه‌ها گره‌ای از مشکلات مردم را نیز باز کنیم و امیدواریم با همکاری و همدلی مردم بخشی از مشکلات محرومان و فقرا را برطرف کنیم.

وی افزود: مردم خراسان‌جنوبی معدل بالایی در کار خیر دارند و خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در کمک به نیازمندان است و مردم ما نگاه ویژه‌ای به فقرا و نیازمندان دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: امسال معین ستاد دیه استان در کمک و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد استان هستیم و امیدواریم برخی از زندانیان را به آغوش خانواده‌های خود بازگردانیم.

سلم‌آبادی یادآور شد: خانواده‌ها در شمال و غرب کشور با سیلاب شدیدی مواجه شدند که امیدواریم در کنار سفره‌های افطاری خود خانواده‌های سیل زده را فراموش نکنیم و به آن‌ها کمک دهیم.

انتهای پیام

captcha