برپایی محفل انس با قرآن مسلمانان اهل سنت در خنج
کد خبر: 3812152
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

برپایی محفل انس با قرآن مسلمانان اهل سنت در خنج

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان،‌ محفل انس با قرآن کریم برای مسلمانان اهل سنت در شهرستان خنج برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، بهار قرآن، محفل انس با قرآن ویژه مسلمانان اهل سنت امروز، 26 اردیبهشت‌ماه با همكاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس و مؤسسه فرهنگی صابرین در شهرستان خنج برگزار شد.
در آغاز این مراسم معنوی که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود، قاریان حاضر، به قرائت قرآن کریم به روایات مختلف پرداختند. بعد از قرائت قرآن، شیخ محمد ابونجمی، امام جمعه موقت اهل سنت خنج به سخنرانی پرداخت.
وی با بیان اینكه آشنایی با قرائت‌های مختلف مانند حفص، ورش و … پسندیده و نیکوست، گفت: آن وجه از قرآن که برای ما مانوس می‌باشد قرائت حفص است که البته باید بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که با تمامی روایات مانوس شویم.
ابونجمی در پایان سخنان خود با تأکید بر توجه و تمسک به قرآن کریم افزود: ان‌شاءالله خداوند ما را توفیق دهد که بتوانیم قدر و منزلت قرآن را بدانیم و اگر چنین باشد رستگاریم و اگر قدر آن را ندانیم مورد نفرین قرآن قرار خواهیم گرفت.
حجت‌الاسلام و المسلمین نعمتی، از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت فارس نیز در این مراسم با اشاره به آیه ۱۷۷ سوره بقره افزود: خداوند در این آیه شریفه می‌فرماید برّ و نیکی در حقیقت اعتقاد به خداوند، روز قیامت، پیامبران و اعتقاد به کتاب آسمانی است. پیامبران الهی دارای یک پیام واحد بودند و آن یکتا پرستی است.
وی در ادامه با بیان اینكه روزه، مختص مسلمین نیست، گفت: خداوند می‌فرماید روزه مخصوص شما مسلمانان نیست بلکه مختص تمام ادیان الهی است؛ خداوند متعال، ماه مبارک رمضان را برای روزه قرار داد و در این ماه، قرآن را نازل فرمود.
نعمتی در ادامه لزوم توجه به تدبر در آیات قرآن نیز یادآور شد و افزود از دیگر اعمالی که خاص این ماه است، تدبر و تفکر در قرآن است.
یادآور می‌شود، قرائت مناجات‌نامه، برگزاری مسابقه اطلاعات قرآنی و اهدای جوایز به برگزیدگان این مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.
انتهای پیام

captcha