ایاب و ذهاب رایگان برای شرکت کنندگان در نمایشگاه قرآن مشهد
کد خبر: 3812148
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
نمایشگاه چهاردهم/

ایاب و ذهاب رایگان برای شرکت کنندگان در نمایشگاه قرآن مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جهت جابجایی افرادی که از مرکز شهر دور هستند و امکان حضور در نمایشگاه را ندارند، چند دستگاه اتوبوس برای حضور در نمایشگاه قرآن در نظر گرفته است.

فراهم شدن چند دستگاه اتوبوس جهت جابه‌جایی افراد برای حضور در نمایشگاه قرآنحجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد، اظهار کرد: با توجه به این موضوع مهم، هر شب 3 دستگاه اتوبوس به صورت رایگان از ایستگاه مترو به سمت نمایشگاه پیش‌بینی شده تا این افراد را جابه‌جا کنند. همچنین علاوه بر این نیز، جهت بازگشت بازدید‌کنندگان و جابه‌جایی آن‌ها از نمایشگاه به هر نقطه‌ای از شهر، پنج دستگاه اتوبوس رایگان تدارک دیده شده است. سازمان شهرداری مشهد نیز در این راستا، 10 دستگاه اتوبوس در اختیار ما قرار داده که البته سایر اتوبوس‌ها را ما خودمان تدارک دیده‌ایم.
وی با اشاره به حجم برخی از بازدیدکنندگانی که با اتوبوس به نمایشگاه می‌آیند و این امر در سال گذشته نیز به چشم می‌خورد، اظهار کرد: این نکته می‌تواند بعد مثبت این موضوع باشد چرا که شهرداری توانسته است برخی از خدمات را، با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن با حاشیه شهر بعد مسافت زیادی دارد، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهد.
معاون قرآن و عترت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: از این رو، وظیفه ماست که به این مناطق توجه داشته باشیم و به عقیده من، از این طریق توانسته‌ایم تسهیلاتی را برای مردم فراهم کنیم تا هر کسی که تمایل دارد، از این تسهیلات استفاده و برای بازدید در نمایشگاه حضور پیدا کند.
کاظمی‌نسب گفت: همچنین ما آمادگی این را داریم که اگر هریک از کانون‌ها، موسسات و تشکلات قرآنی و یا نهادهای دیگر و یا حتی از حومه شهر تمایل دارند، به صورت جمعی به نمایشگاه بیایند، اتوبوس‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا آن‌ها هم بتوانند از این فضا استفاده کنند. این امر می‌تواند به نوعی حمایتی از اینگونه موسسات باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف نمایشگاه نیز این بوده که تمام امکانات از جمله چینش غرفه‌ها و مکان نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار غرفه‌داران قرار بگیرد، بنابراین این نمایشگاه برای مردم دایر شد تا در آن حضور یابند، بازدید داشته باشند و در این ماه از آن استفاده کنند. چه خوب است، چنین رویکردهایی داشته باشیم و از هر طریقی به مردم کمک کنیم تا از فرصت این نمایشگاه استفاده کنند.
رویکرد بین‌المللی و گفتمان‌سازی قرآنی
معاون قرآن و عترت اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یکی از اهداف نمایشگاه قرآن و عترت مشهد را رویکرد بین‌المللی و گفتمان‌سازی قرآنی دانست و گفت: به همین منظور باید از میهمانان خارجی در این نمایشگاه دعوت می‌شد که بر همین اساس، جهت استفاده از این ظرفیت بین‌المللی در نمایشگاه، از دو اندیشمند خارجی برای برگزاری نشست‌های علمی از کشورهای عراق و عمان و 9 نفر از قاریان بین‌المللی دعوت به عمل آمد.
کاظمی‌نسب ادامه داد: همچنین باید بخشی از این نمایشگاه به قاریان جهان اسلام اختصاص پیدا می‌کرد و سعی بر آن شد، به این بعد از نمایشگاه نیز توجه داشته باشیم تا با فعالیت‌هایی که ارائه می‌شود، این مکان قابل استفاده برای شبکه‌های مختلف نیز باشد. البته باید به این نکته نیز توجه داشت قاریانی که در مشهد فعالیت دارند، نسبت به قاریان کشورهای ترکیه و لبنان از حیث قرائت بسیار برتر هستند.
وی با اشاره به مکان برگزاری نمایشگاه قرآن در سال‎های آینده نیز اظهار کرد: به عقیده من بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه قرآن همین مکان است چرا که بنای ساختمان نمایشگاه بین‌المللی بسیار مناسب است. پس چه جایی بهتر از اینجا که نمایشگاه قرآن هم مانند نمایشگاه‌های دیگر در همین مکان دایر شود.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: اگر بنا باشد نمایشگاه قرآن در سال‌های آینده در این مکان دایر شود، باید برای حضور مردم چاره‌ای اندیشید تا برای آن دسته از افرادی که امکان حضور ندارند و یا از مرکز شهر دور هستند، امکاناتی فراهم شود تا با این کار ثابت کنیم که همه مردم شهر باید از حقوق یکسانی برخوردار شوند.
کاظمی‌نسب در خصوص تمدید مدت زمان چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد عنوان کرد: نمایشگاه امسال به هیچ وجه تمدید نخواهد شد چرا که اگر تمدید شود همزمان با شب‌های قدر ادامه می‌یابد. در این صورت مردم بازدیدی از آن نخواهند داشت. در چند سال اخیر تصمیم بر این شد نمایشگاه تمدید شود اما با اعتراض از سوی غرفه‌داران مواجه شدیم، چرا که بازدید زیادی از غرفه‌ها صورت نمی‌گرفت.
انتهای پیام

captcha