برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در 32 امامزاده خراسان‌‌جنوبی
کد خبر: 3812132
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در 32 امامزاده خراسان‌‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی گفت: محافل جزءخوانی قرآن کریم در راستای طرح ضیافت الهی در 32 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در 32 امامزاده خراسان‌‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌‌جنوبی، شب گذشته ۲۵ اردیبهشت، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سازمان اوقاف در راستای طرح ضیافت الهی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه اقدام به برگزاری مراسم جزءخوانی و محافل انس با قرآن کریم می‌کند، اظهار کرد: جامعه و نظام ما قرآنی و انقلابی است و برپایی محافل انس با قرآن کریم مورد استقبال مردم و روزه‌داران قرار می‌گیرد.

وی بکارگیری جوانان در برپایی محافل انس با قرآن کریم را موجب تشویق و گرایش بیشتر جوانان به تلاوت کلام وحی دانست و بیان کرد: اوقاف در راستای طرح ضیافت الهی اقدام به بهره‌گیری از جوانان و نوجوانان در محافل انس با قرآن کریم می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از اجرای طرح ضیافت الهی در 45 بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: یکی از فرصت‌هایی که خداوند برای کسب ارزش‌ها و معنویات الهی فراهم کرده تا قدم‌ها مثمر ثمر باشد، ماه مبارک رمضان است.

بخشی پور به ترتیل‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: در این مدت برنامه جزءخوانی قرآن کریم در 32 بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: این مراسم معنوی در شهرستان سربیشه در آستان مبارکه بی بی زینب خاتون(س) و در شهرستان بیرجند در امامزادگان باقریه بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شهرستان خوسف امامزادگان سلطان ابوالقاسم و امامزاده سید محمد(ع) میزبان جزء‌خوانی قرآن کریم خواهند بود، تصریح کرد: همچنین در شهرستان زیرکوه امامزاده سعدالله، امامزاده داوود کلاته مزار و مسجدالنور پیشبر و در شهرستان قاین نیز امامزاده زیدبن موسی(ع)، حسن و افضل(ع)، سلطان محمد(ع) روستای مهنج، بی بی زبیده خاتون(س) و میر عبدالله و عبدالرزاق و در شهرستان خضری نیز امامزاده عبدالله کارشک و اسماعیل خشکان از دیگر بقاع شاخصی که به اجرای این مراسم می‌پردازند.

بخشی پور مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، امامزاده سید علی(ع) و امامزاده سیدنا الحسین(ع) در شهرستان نهبندان، امامزاده سید محمد و ابراهیم(ع)، سلطان احمد و ابوالحسن مهوید و امامزاده سیدجلیل روستای امرودکان در شهرستان فردوس و امامزاده سلطان کریمشاه کریمو، سلطان مصیب مصعبی، سلطان ابوالقاسم(ع) و سید حسن(ع) دوست‌آباد در شهرستان سرایان را از دیگر بقاع ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراسم جزءخوانی قرآن کریم در امامزاده محمد ابن اصغر(ع)، بی‌بی‌نجمه خاتون و سید عبدالکریم شهرستان بشرویه و امامزاده علی(ع)، شیخ احمدبن اسحاق(ع)، شیخ احمد و خواجه خضر طبس برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha