کمپین تحریم خرماهای اسرائیلی در انگلیس
کد خبر: 3811956
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
هم‌زمان با رمضان راه‌اندازی شد؛

کمپین تحریم خرماهای اسرائیلی در انگلیس

گروه بین‌الملل ـ همزمان با ماه رمضان، سازمان‌های اسلامی و حقوق بشری از مردم انگلیس به ویژه مسلمانان این کشور خواسته‌اند خرماهای تولیدی در سرزمین‌های اشغالی را تحریم کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی؛هر ساله با آغاز ماه رمضان، در کشور انگلستان کمپین تحریم خرماهای اسرائیلی فعال می‌شود.
 
«مسعود شجره» رئیس کمیسون حقوق بشر اسلامی در لندن در این باره گفت: از 151 میلیون پوند صادرات خرمای اسرائیل، 23 میلیون پوند آن به انگلیس صادر می‌شود.
 
وی با تاکید بر این که این خرماها در زمین‌هایی تولید می‌شود که به زور از فلسطینیان گرفته شده، از مسلمانان انگلیس خواست از خرماهای تولید فلسطین مصرف کنند.

گفتنی است 60 درصد از خرماهای تولید اسرائیل در شهرک‌هایی که زمین‌های آن به زور از فلسطینیان گرفته شده تولید می‌شوند. در نخلستان‌های سرزمین‌های اشغالی، از کارگران فلسطینی که به خاطر فقر با دستمزد پایینی استخدام می‌شوند و همچنین از کودکان برای برداشت محصول استفاده می‌شود.

در سال 2005، بیش از 170 سازمان فلسطینی کمپینی با عنوان «بایکوت، ممنوعیت و تحریم» راه‌اندازی کردند که طی آن معامله و خرید کالاهای اسرائیلی ممنوع بود و این کمپین در سطح جهانی با استقبال همراه شد.
 
انتهای پیام
captcha