تغییر کاربری بیشترین تخلفات ساختمانی در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3811313
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

تغییر کاربری بیشترین تخلفات ساختمانی در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی ــ رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان‌شمالی گفت: در این استان بیشترین تخلفات ساختمانی مربوط به تغییر کاربری و افزایش سطح و سطوح است.

تغییر کاربری بیشترین تخلفات ساختمانی در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، رمضانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان امروز ۲۳ اردیبهشت در نشست خبری اظهارکرد: بیشترین تخلفات ساختمانی انجام شده در این استان مربوط به افزایش سطح و سطوح ساختمان و تغییر کاربری بوده و این در حالیست این تخلفات ساختمانی به شهرداری گزارش شده اما ازسوی این نهاد توجه آنچنانی به آن نمی‌شود.
وی ادامه داد: بیشتر گزارش‌های تخلفات ساختمانی که به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود، منجر به جریمه شده و کمتر تخلفی منجر به تخریب شده است.
رمضانی افزود: کمیسیون ماده 100 نباید محلی برای فروش حقوق شهروندان باشد زیرا اضافه سطح و یا هر تخلف ساختمانی به معنای تضییع حقوق شهروندان است.
وی با اشاره به عضویت بیش از چهار هزار مهندس در این سازمان، یادآورشد: 59 درصد از این اعضا بدون پروانه اشتغال و بیکار هستند، بنابراین انتظار می‌رود در بازسازی منازل خسارت دیده از سیل از توان و ظرفیت مهندسان استفاده شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون مترمربع نقشه ساختمانی در استان تهیه و به مراجع صدور پروانه ارسال شده است، افزود: این میزان نقشه ساختمانی برای بیش از دو هزار و 840 پروژه تهیه شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی گفت: میزان نقشه های ساختمانی تهیه شده به لحاظ مساحت 4.5 درصد و به لحاظ شمار پروژه‌ها 14 درصد نسبت به سال ماقبل کاهش دارد.
وی از تهیه نقشه های ساختمان به صورت الکترونیکی خبر داد و گفت: این امر کمک بسیار زیادی در صرفه جویی کاغذ می شود.
رمضانی خاطرنشان کرد: از امسال به هیچ عنوان کاغذ برای تهیه نقشه استفاده نمی‌شود و تهیه نقشه ‌ا در فضای الکترونیکی صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

captcha