شناخت محدودیت‌ها از اصول مهم در بهداشت روانی است
کد خبر: 3811229
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

شناخت محدودیت‌ها از اصول مهم در بهداشت روانی است

گروه اجتماعی ــ مدرس مراکز آموزش عالی اردبیل با اشاره به اینکه شناخت محدودیت‌ها در خود و دیگران یکی از اصول مهم در بهداشت روانی است، گفت: شخص سالم در عین حال که از خصوصیات مثبت و برجسته برخوردار است به محدودیت‌ها و نواقص خود نیز توجه می‌کند.

شناخت محدودیت‌ها در خود و دیگران یکی از اصول مهم در بهداشت روانی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، توحید سیدتازه‌کند، مدرس مراکز آموزش عالی اردبیل، روز گذشته، 22 اردیبهشت‌ماه در کارگاه «مراقبت‌های اولیه بهداشت و سلامت روان» که در مرکز آموزش علمی ـ کاربردی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: بهداشت اولیه، زیر بنای اصلی نظام مراقبت بهداشتی به شمار می‌رود که ارائه خدمات مرتبط با آن دستاوردهای با ارزشی از جمله کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی در تمام بخش‌ها را به‌ دنبال دارد.
وی با اشاره به اینکه بهداشت، تحت تأثير تركيبي از عوامل محيطي، اجتماعي و اقتصادی قرار دارد، ادامه داد: هیچ فردی در برابر بیماری‌های روانی مصونیت ندارد، به همین خاطر توجه به آن، روشی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری‌ها است.
مدرس مراکز آموزش عالی اردبیل خاطرنشان کرد: به مجموع عواملی که در پیشگیری از ایجاد و یا پیشرفت رویه و وخامت اختلالات شناختی، احساسی و رفتاری در انسان نقش موثر دارد بهداشت روانی گفته می‌شود.
سید تازه‌کند، یکی از اصول مهم بهداشت روانی را احترام به شخصیت خود و دیگران عنوان کرد و گفت: فرد سالم احساس می‌کند که افراد اجتماع او را می‌پذیرند و به دیگران احترام قائل می‌شود، بنابراین یکی از راه‌های شناخت افرد از نظر بهداشت روانی، دانستن نظر او درباره خود و دیگران است.
وی با اشاره به اینکه شناخت محدودیت‌ها در خود و دیگران یکی از اصول مهم در بهداشت روانی است، یادآور شد: شخص سالم در عین حال که از خصوصیات مثبت و برجسته برخوردار است به محدودیت‌ها و نواقص خود نیز توجه می‌کند، بعضی از افراد نه تنها نواقص خود را نمی‌پذیرند بلکه با آن به جنگ و ستیز می‌پردازند و به جای استفاده از استعدادهای خود، سعی دارند از کاری که انجام آن برای‌شان میسر نیست بهره بگیرند.
این روان‌شناس اظهار کرد: روش‌های متعددی برای افزایش سطح بهداشت روانی وجود دارد که مثبت‌اندیشی و تقویت نقاط قوت، پذیرش و بهبود نقاط ضعف انعطاف‌پذیری، پرهیز از مطلق‌گرایی، ورزش و تعذیه مناسب از جمله این روش‌ها است.

انتهای پیام

captcha