نیاز امروز هدایت مناسب افکار عمومی نسبت به مسایل کشور است
کد خبر: 3811222
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

نیاز امروز هدایت مناسب افکار عمومی نسبت به مسایل کشور است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیاز اصلی امروز را دیپلماسی عمومی و هدایت مناسب افکار عمومی نسبت به مسایل کشور دانست و بیان کرد: دستگاه قضائی باید با باز کردن گره‌های ذهنی مردم و افکار عمومی هجمه‌های سنگین را کنار زده و در کنار مردم برای تحقق عدل و عدالت گام بردارد.

نیاز اصلی امروز هدایت مناسب افکار عمومی نسبت به مسایل کشور استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته، 22 اردیبهشت ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: دستگاه قضایی در مساله امر به معروف و نهی از منکر دست گشاده‌ای دارد و از همین حیث کار در دستگاه قضائی و مجموعه دادگستری عبادت محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام قاصدی در اردبیل منشأ کارهای پرخیر و برکت بوده و در پالایش مجموعه دادگستری استان اردبیل نقشی ارزنده داست، خاطرنشان کرد: استان اردبیل مردم و مسئولانی متحد دارد که در کنار بکارگیری امکانات و ظرفیت‌های منطقه قطعا در کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری جلب اعتماد و وثوق مردم را از مهمترین خواسته‌ها از دستگاه قضائیی اعلام کرد و گفت: اگر اعتماد عمومی در جامعه از بین برود توفیقی در کارها حاصل نخواهد شد و ضروری است تا مردم را محور و مدار فعالیت‌ها قرار دهیم.

عاملی نیاز اصلی امروز را دیپلماسی عمومی و هدایت مناسب افکار عمومی نسبت به مسایل کشور دانست و بیان کرد: دستگاه قضائی باید با باز کردن گره‌های ذهنی مردم و افکار عمومی هجمه‌های سنگین را کنار زده و در کنار مردم برای تحقق عدل و عدالت گام بردارد.

وی از مغفول ماندن بهداشت قضائی در کشور در 4 سال اخیر انتقاد کرد و گفت: راهکارهای فراوانی برای صیانت قضائی در کشور وجود دارد که باید با وضع قوانین مدون از سوی مرکز تدوین قضایی این راهکارها بکارگیری شده و یک مصونیت قضائی را در کشور شاهد باشیم.

امام جمعه اردبیل به انباشت پرونده‌ها در دادگستری اشاره کرد و افزود: ضروری است تا با کاهش زمان دارسی و جلوگیری از اطاله آن حس امنیت و اعتماد را به مردم بازگردانیم.

در این مراسم همچنین استاندار اردبیل با تقدیر از نقش مجموعه دادگستری استان اردبیل در ایجاد امنیت برای سرمایه‌گذاران در اردبیل خاطرنشان کرد: راه‌اندازی کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری در اردبیل شاهکار مسئولان قضائی در اردبیل بود که ما امروز شاهد فعالیت و حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان متعدد در اردبیل هستیم.

اکبر بهنامجو تامین امنیت برای سرمایه‌گذاران را یکی از مهمترین مولفه‌ها اعلام کرد و گفت: قوه قضائیه در کشور مترادف با نظم و امنیت است و ما این اقدام دستگاه قضا را در اردبیل به نیکی حس می‌کنیم.

وی همت و درایت دادستان و رئیس کل دادگستری اردبیل را در حمایت از واحدهای تولیدی یادآور شد و بیان کرد: در دو سال گذشته در اردبیل اتفاقات مبارکی در راستای سرمایه‌گذاری‌های مشروع رخ داده و ما افق خوبی را برای اردبیل متصور هستیم.

استاندار اردبیل حضور دادستان اردبیل در تمامی جلسات رفع موانع تولید در اردبیل را یادآور شد و گفت: ما همواره از حمایت‌های قضائی در اردبیل بهره‌مند بودیم که این نشان از توجه ویژه مسئولان قضائی به رشد و تعالی استان است.

انتهای پیام

captcha