ایلام میزبان کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» می‌شود
کد خبر: 3811092
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

ایلام میزبان کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» می‌شود

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: بعد از برگزاری هفت دوره از جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی با موافقت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود امسال اولین کنگره شعر اربعین حسینی در ایلام برگزار می‌شود.

ایلام میزبان کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  امروز، 23 اردیبهشت‌ماه در نشست اتاق فکر کنگره ملی «اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی» اظهار کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) همه ‌ساله برنامه‌های متعددی در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند و استان ایلام نیز در 10 دوره میزبان جشنواره‌های موضوعی رضوی بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های بنیاد رضوی حمایت از آثار و پدیدآورندگان آثار فاخر مرتبط با سیره امام رضا(ع) و ائمه اطهار(ع) است، گفت: بعد از برگزاری هفت دوره از جشنواره سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی با پیشنهاد اداره‌کل و موافقت بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و نیز با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان ایلام و تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران امسال اولین کنگره شعر اربعین حسینی در ایلام برگزار می‌شود.
خودآموز تصریح کرد: هر ساله کنگره بزرگ و جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی به‌عنوان یک رویداد بزرگ فرهنگی برگزار می‌شود و شاهد تشرف انبوه دلدادگان اهل‌ بیت(ع) از استان ایلام و مرز بین‌المللی مهران به عتبات عالیات هستیم و این امر یک ظرفیت بزرگ و فرصت مغتنم در راستای تقویت شعائر دینی و فرهنگی و ترویج فرهنگ حسینی با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم شعر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق و ترویج سیره امام حسین(ع) و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره حضرت سیدالشهدا(ع)، تجلی همگرایی اقوام در پرتو اربعین حسینی و تقدیر از سرایندگان آثار شعر عاشورایی از اهداف برگزاری این کنگره ملی به میزبانی استان ایلام است.
خودآموز محورهای برگزاری این کنگره ملی شعر را اربعین حسینی و حماسه عاشورا عنوان کرد و گفت: در بخش ویژه این کنگره از شاعران و پدیدآورندگان آثار مکتوب با موضوع شعر عاشورایی بعد از بررسی‌های لازم توسط هیئت‌ داوران نیز تجلیل می‌شود.
وی با بیان اینکه فراخوان کنگره اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی به ‌زودی نهایی، چاپ و توزیع می‌شود، گفت: آخرین‌مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره ملی پایان مردادماه سال جاری خواهد بود و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان نیز دهه اول مهرماه ٩٨ برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha