رشد ۱۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی
کد خبر: 3811081
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳

رشد ۱۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: کشاورزان و دامداران این استان طی سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی به نیازمندان اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.

رشد ۱۹ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبیرضا سلم‌آبادی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات امری ضروری است و باید همه دستگاه‌های مربوطه در این امر تلاش کنند.
وی یکی از محورهای رسیدن به عدالت اجتماعی را پرداخت زکات عنوان کرد و افزود: اگر این فریضه الهی به‌موقع پرداخت شود، در آبادانی جامعه تأثیر فراوانی خواهد گذاشت.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: کشاورزان و دامداران خراسان جنوبی طی سال گذشته سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب، مستحبی به نیازمندان اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۹ درصدی برخوردار بوده است.
سلم‌آبادی ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در قالب کمک‌های معیشتی در بین ۳۲ هزار و ۶۱۲ نفر، جهیزیه ۶۰ مورد، درمان ۴۵۱ نفر، تحصیلی ۵۳۹ مورد، احداث و مرمت ۱۳۱ واحد مسکونی، مسجد و حسینیه ۳۶ مورد و سایر ۳۱۳۹ مورد هزینه شده است.
وی به اجرای طرح شجره طیبه در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای این طرح ۸۵۰۰ درخت در استان پلاک‌کوبی شده که عواید حاصل از فروش محصولات این درختان در جهت کمک به نیازمندان هزینه شده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۷۷ عامل افتخاری و ۳۰۲ مبلغ افتخاری زکات و ۲۰۱ شورای زکات روستایی در استان با این نهاد همکاری می‌کنند، تصریح کرد: از مجموع اعتبارات زکات ۴۰ درصد پروژه‌ای و ۶۰ درصد به نفع محرومان هزینه شده است.
انتهای پیام

captcha