ارتقاء فرهنگ گفتگو در جامعه ره‌آورد مناظره‌های دانشجویی است
کد خبر: 3810653
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
حسینی:

ارتقاء فرهنگ گفتگو در جامعه ره‌آورد مناظره‌های دانشجویی است

گروه فرهنگی - رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: هدف از برگزاری مناظره‌های دانشجویی ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو است.

ارتقاء فرهنگ گفتگو در جامعه ره‌آورد مناظره‌های دانشجویی است
به گزارش ایکنا از ایلام، سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام امروز در مراسم اختتامیه‌ مرحله استانی هشتمین مسابقات ملی مناظره دانشجویان، نشان خواجه نصیرالدین طوسی، اظهار کرد: دانایی توانایی است و یکی از جلوه‌های توانایی این است که چگونه استدلال کنیم.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی همواره بر روی نیازهای جامعه دست می‌گذارد، تصریح کرد: یکی از این نیازها ارتقاء فرهنگ گفت‌و گو است ، یعنی اینکه حرف درست را چگونه بزنیم و چگونه بشنویم.
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام، تصریح کرد: در این مسابقات 19 تیم شرکت کردند که در نهایت 2 تیم به مرحله منطقه‌ای راه یافتند و امیدواریم بتوانند نمایندگان شایسته‌‌ای برای دانشجویان استان باشند.
حسینی گفت: یکی از مشکلات جامعه‌ی ما این است که در کار تیمی ضعیف هستیم و اساس مناظره‌های دانشجویی تقویت کار تیمی است چون در نهایت تیم ارزیابی می‌شود و امتیازها در مجموع عملکردها داده می‌شود.
وی با بیان اینکه، چه تیمی برنده این مسابقات شود مطرح نیست، بلکه ارتقاء روحیه‌ی نقادی، نقدپذیری و پرورش خلاقیت‌ها هدف اصلی این مسابقات است.
سارا فلاحی، نماینده‌ی هیئت داوران این دور از مسابقات نیز، با تشریح نحوه‌ی داوری بر اساس دستورالعمل‌های مناظره، برای تیم‌های راه یافته به مرحله‌ی منطقه‌ای آرزوی موفقیت کرد.
گفتنی است که در پایان این مراسم از تیم‌های برتر تجلیل شد.
انتهای پیام
captcha