مناظره‌های دانشجویی نویدبخش گفتمان‌سازی بدون تعصب است
کد خبر: 3810648
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
حجت الاسلام هاشمی:

مناظره‌های دانشجویی نویدبخش گفتمان‌سازی بدون تعصب است

گروه فرهنگی - مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه مناظره‌های دانشجویی نویدبخش گفتمان‌سازی بدون تعصب است، گفت: اگر بشر در همه‌ عرصه‌ها با فکر حرکت کند بسیاری از آسیب‌ها پیش نمی‌آید و بخش اعظم مشکلات قابل پیشگیری است.

مناظره‌های دانشجویی نویدبخش گفتمان‌سازی بدون تعصب است
به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر هاشمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام امروز در اختتامیه‌ مرحله استانی هشتمین دوره مسابقات مناظره دانشجویان ایران، نشان خواجه‌نصیرالدین طوسی، ضمن تقدیر از جهاددانشگاهی به خاطر اظهار کرد: بهره‌گیری از قوه ذهن، تعقل و دارا بودن قدرت بیان راز راز تفاوت انسان با سایر موجودات است.
وی با بیان اینکه انسان با کمک این قوا، تفاوت دیگری که پیدا کرده، تمدن سازی است، ادامه داد: انسان در سایه عقل، اندیشه و علم‌آموزی امروز کرات دیگر را گرفته و با وسائلی که خودش ایجاد کرده صدای خود را به هزاران کیلومتر منتقل می‌کند و جهان را به دهکده و خانه‌ی شیشه‌ای تبدیل کرده است.
هاشمی با بیان اینکه امروز هرچند با امکانات جدید روبرو شده‌ایم واز آنها هم بهره‌ می‌گیریم اما کمتر در مورد انسان فکر کرده‌ایم، ادامه داد: اگر بشر در همه‌ عرصه‌ها با فکر حرکت کند بسیاری از آسیب‌ها پیش نمی‌آید و بخش اعظم مشکلات قابل پیشگیری است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: جنگ بین انسان‌ها ریشه در این نکته دارد که پای زور و منافع در میان بوده یعنی ممکن است گروهی منطق را ببینند اما چون با منافع آنها سازگار نیست برنمی‌تابند.
وی تصریح کرد: مناظره‌های دانشجویی نویدبخش گفتمان‌سازی بدون تعصب بر مبنای خاص است.
انتهای پیام
captcha