مباحث کشور را از جدال‌های تریبونی به بحث‌های کارشناسی تبدیل کنیم
کد خبر: 3810647
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
علی اکبری:

مباحث کشور را از جدال‌های تریبونی به بحث‌های کارشناسی تبدیل کنیم

گروه فرهنگی - رئیس دانشگاه ایلام گفت: باید تلاش کنیم مباحث کشور را از جدال‌های تریبونی به بحث‌های کارشناسی تبدیل کنیم چرا که دور میز نشستن به بهره‌گیری حداکثری از خرد جمعی می‌انجامد .

مباحث کشور را از جدال‌های تریبونی به بحث‌های کارشناسی تبدیل کنیم
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام امروز در مراسم اختتامیه‌ مرحله استانی هشتمین دوره‌ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، ضمن قدردانی از زحمات جهاددانشگاهی ایلام به خاطر برگزاری این مسابقات اظهار کرد: مسابقات مناظره گویای این واقعیت است که زبان و کلمه از هر سلاحی تاتیرگذارتر است .
وی با اشاره به مدد کلمه گران‌ترین جایزه ادبی استرالیا از آن پناهجوی ایرانی می‌شود و جهان را تکان می‌دهد، تصریح کرد:دوران جنگ تمام شده و گفتگو توانسته است صلح بسازد .
رئیس دانشگاه ایلام به اهمیت مناظره در سیره‌ معصومین پرداخت و گفت: عملکرد آن بزرگواران به خوبی اهمیت مناظره را نشان می‌دهد .
علی‌اکبری ادامه داد: برگزاری این مناظره‌ها به ما می‌گوید که زمان پشت تریبون حرف زدن نیست بلکه زمان دور میز نشستن است و باید تلاش کنیم مباحث کشور را از جدال‌های تریبونی به بحث‌های کارشناسی تبدیل کنیم چراکه دور میز نشستن به بهره‌گیری حداکثری از خرد جمعی می‌انجامد .
وی تاکید کرد: مناظره یعنی اینکه خودمان را در آینه‌ دیگران ببینیم و به نوعی مخالفان ما معرف ما هستند .
اختتامیه‌ مرحله استانی هشتمین دوره‌ مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران امروز در دانشگاه ایلام برگزار شد و در این دور از مسابقات تیم‌های باور، نواندیش و نصر همه از دانشگاه ایلام مقام‌های قهرمانی، نایب‌قهرمانی و سوم را به دست آوردند .
انتهای پیام
captcha