۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی در انتظار خیرین
کد خبر: 3810557
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی در انتظار خیرین

گروه اجتماعی ــ مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۵۳۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان حضور دارند که میزان کل بدهی‌ها ۱۵۲ میلیارد تومان است گفت: امسال اگر ۷ میلیارد تومان جمع‌آوری کنیم، مابقی بدهی‌ها از طرق قانونی تا آزادی زندانی پیگیری می‌شود.

۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد آذربایجان‌شرقی در انتظار کمک‌های خیّرین

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه استان، امروز، 21 اردیبهشت در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که مجموع کل زندانیان جرایم غیرعمد نیز طی سال گذشته برابر با 510 زندانی بود، اظهار کرد: طی سال گذشته با کمک خیران ۴۴۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با بیان این‌که مبلغ کل بدهی این زندانیان برابر با ۱۲۲ میلیارد تومان بود که 91 میلیارد تومان از طریق دادخواست اعسار به تقسیط تأمین شد، گفت: ۲۱ میلیارد تومان نیز از طریق گذشت شکات و همچنین یک میلیارد تومان نیز از آورده‌های خانواده‌های زندانیان تأمین شد.

تقی‌پور با تأکید بر این‌که چهار میلیارد و 800 میلیون تومان این بدهی نیز از طریق تسهیلات ستاد دیه با کارمزد چهار درصد تامین شد، افزود: کمک ویژه و بلاعوض ستا دیه استان نیز در این رابطه بیش از ۳ میلیارد ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند، اظهار کرد: هم اکنون ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد دوران محکومیت خود را در زندان‌های استان سپری می‌کنند که مبلغ کل بدهی این زندانیان ۱۵۲ میلیارد تومان است.

وی در این رابطه افزود: در صورتی که بتوانیم مبلغ هفت میلیارد تومان از طریق کمک‌های مردمی و خیران جمع‌آوری کنیم، باقی بدهی را نیز از طریق دادخواست اعسار، گذشت شکات، آورده‌ خانواده زندانیان و تسهیلات ستاد دیه تامین خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که همه روز به حساب‌های ستاد دیه استان وجوهی از سوی مردم و خیران واریز می‌شود، گفت: این‌گونه نیست که صرفا در جشن گلریزان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شود، بلکه اوج کمک‌های مردمی در جشن گلریزان است.

انتهای پیام

captcha