«تاج بندگی» در سیمای اترک خراسان‌شمالی
کد خبر: 3810505
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

«تاج بندگی» در سیمای اترک خراسان‌شمالی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل صداو سیمای خراسان‌شمالی گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری سیمای اترک با ویژه‌برنامه «تاج بندگی» میهمان خانه‌های روضه‌داران استان است.

«تاج بندگی» ویژه برنامه ماه رمضان در سیمای اترک خراسان‌شمالی

حمید قربانی‌جم، مدیرکل صدا و سیمای استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: سیمای استانی اترک با ویژه برنامه‏‌های «قبول‏‌باشه» و «تاج بندگی» در وقت افطار و سحر مهمان روزه‏دارن و سحرخیزان است.
وی ادامه داد: «تاج بندگی» نیز عنوان برنامه‏ 70 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی مجتبی تدبری بوده که از سیمای شبکه اترک در ایام‏ ماه‏ مبارک رمضان هر سحر تا اذان‏ صبح همراه با روزه‏ داران ‏است.
وی ادامه داد: این برنامه شامل آیتم‌های مختلف و متناسب مانند آرم و وله، کلام مجری «گفتارهای ادبی و عارفانه»، شب زنده‌داران «معرفی مشاغل شبانه در طول سحرگاهان»، سحرخوانی «استفاده از مداحان استان به صورت زنده»، پزشکی «آداب غذا خوردن در سحر»، دعای سحر، آداب سحر، گلشن راز، مناجات و اذان صبح است.
قربانی جم یادآورشد: «قبول‏‌باشه» کاری از سیمای شبکه اترک به تهیه کنندگی حجت ‏دهقانی برنامه‏ای 60 دقیقه ای است که قبل از افطار با آیتم‌هایی همانند تا بهشت «گزارش از افرادی که با از خودگذشتگی در زندگی به همنوعان خود کمک کرده‌اند»، نماز اول وقت «معرفی مساجد برگزارکننده نماز اول وقت در استان»، قرائت قرآن، گزارش مردمی، دعوت از کارشناسان مذهبی، احکام رمضان، بهداشت و تغذیه در ماه مبارک رمضان، مسابقه قرآنی، دعای روزهای ماه مبارک رمضان، ادعیه، پخش اذان مغرب همراه روزه‌داران است.
وی بیان کرد: جزءخوانی قرآن کریم نیز که درشبستان امام زاده سید عباس (ع) بجنورد و مصلی شهرستان اسفراین با حضور قاریان و حافظان کشوری و استانی با استقبال گرم مردم برگزارمی‏شود، در ایام مبارک ماه رمضان از شبکه استانی اترک پخش می‏شود.
قربانی جم خاطرنشان کرد: جزءخوانی در30 برنامه 60 دقیقه‌ای به تهیه‏‌کنندگی محمداسپیگی هر روز ساعت 17 از سیمای مرکز خراسان‌شمالی به روی آنتن می‌رود.
وی یادآور شد: صدای اترک نیز با ویژه برنامه‌های «قبول باشه» و «سروش سحر» به ترتیب هنگام افطار و سحر باشنوندگان روزه‌‏دار همراه است.
انتهای پیام

captcha