تربیت ۵۲۰ حافظ کل قرآن‌ در کرج
کد خبر: 3810370
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

تربیت ۵۲۰ حافظ کل قرآن‌ در کرج

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره اوقاف کرج با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: از آغاز تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن‌ کریم، ۵۲۰ حافظ کل قرآن در این شهرستان تربیت شده‌اند.

تربیت 520 حافظ کل قرآن‌کریم در کرج

حجت‌الاسلام حسین مهدیان، رئیس اداره اوقاف کرج در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: تحقق آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در گرو فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف جامعه است.
وی با بیان اینکه توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان، شناخت، ارتباط و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط تک‌تک افراد جامعه و مسئولان نظام است، افزود: برای ترویج و تعلیم قرآن باید تعداد حافظان کلام وحی را در کشور بیشتر کنیم. پیامبر(ص) در حدیثی درجات بهشت را به تعداد آیه‌های قرآن معرفی می‌کنند و می‌فرمایند وقتی صاحب قرآن وارد بهشت شود به وی می‌گویند بخوان و بالا برو که هر آیه‌ای درجه‌ای دارد پس برتر از درجه حافظ قرآن درجه‌ای نیست.
رئیس اداره اوقاف کرج یادآور شد: مقام معظم رهبری نسبت به حفظ قرآن و ضرورت وجود حداقل ۱۰ میلیون حافظ در کشور همواره تاکید داشته‌اند. دستیابی به این هدف نیازمند همت و اراده ملی و برنامه‌ریزی صحیح است که بحمدالله سازمان اوقاف در این حوزه فعالیت‌های مطلوبی داشته است.
مهدیان در ادامه به تربیت 520 حافظ کل قرآن‌کریم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این تعداد حافظ کل قرآن از آغاز تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کرج تربیت شده‌اند.
رئیس اداره اوقاف کرج در پایان با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حفاظ قرآن محقق شود، باید از خودمان شروع کنیم، گفت: اگر شروع به حفظ قرآن نکنیم خانواده و دوستان و شاگردان و همکاران آن‌ها هم شروع نخواهند کرد و دلیل اینکه خیلی از اتفاقات در کشور ما آغاز نمی‌شود، این است که ما از خودمان آغاز نمی‌کنیم.
انتهای پیام

captcha