تمام ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت‌های خراسان‌جنوبی به‌کار گرفته شود
کد خبر: 3809812
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸

تمام ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت‌های خراسان‌جنوبی به‌کار گرفته شود

گروه اجتماعی ــ استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌ها در استان برای کمک و رفع محرومیت‌های استان استفاده شود، گفت: بیشتر مواقع از مرزها تنها آسیب‌ها و تهدیدها به ما می‌رسد اما باید تلاش کنیم این رویکرد عوض شود و از مرز افغانستان بهترین استفاده را کنیم.

تمام ظرفیت‌ها برای رفع محرومیت‌های خراسان‌جنوبی به کار گرفته شود/  تلاش برای تغییر رویکردبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان‌جنوبی، شب گذشته، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در جلسه کارگروه استانی ایجاد، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه‌های بسج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از موضوعات در روزهای ابتدایی ورود به استان و مأموریتی که به معاونت عمرانی داده شد، هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی که وظیفه خدمت‌رسانی در حوزه محرومیت‌زدایی دارند، بوده است.
وی گفت: بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از نظر زیرساخت‌ها پیشرفت خوبی داشته و بیش از 90 درصد نیازهای اولیه زیرساخت در مناطق کمتر برخوردار ایجاد شده است.
استاندار خراسان‌جنوبی افزود: متأسفانه امروز وضعیت مردم به‌دلیل شرایط اقتصادی خوب نیست و بسیاری از مردم گلایه‌مند هستند و این سبب مهاجرت‌های زیاد از روستاها شده است.
معتمدیان با بیان اینکه در مقطعی از زمان نیز از 1700 روستای استان مهاجرت صورت گرفته است، تصریح کرد: این مهاجرت‌ها بسیاری از مشکلات اجتماعی و حاشیه نشینی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که کشور دچار مشکلات زیادی است باید هم‌افزایی و هماهنگی بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود و باید دستگاه‌ها از فعالیت‌های همدیگر حمایت کنند.
استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: جلسه کارگروه برنامه‌های بسیج سازندگی را به معاونت عمرانی تفویض اختیار می‌کنیم و باید از تمام ظرفیت‌ها در استان برای کمک و رفع محرومیت‌های استان استفاده شود.
معتمدیان با بیان اینکه بحث اشتغالزایی استان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: انگیزه، اتحاد، معنویت و روحیه جهادی در بین جهادگران و بسیجیان استان وجود دارد.
وی افزود: بیشتر مواقع از مرزها تنها آسیب‌ها و تهدیدها به ما می‌رسد اما تلاش کنیم این رویکرد عوض شود و باید از مرز افغانستان بهترین استفاده را کنیم.
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: این اجازه داده شده که از تمام مرزهای استان واردات دام انجام شود و دام مولد یکی از اولویت‌های ما در استان است و باید برنامه‌ریزی شود تا این اتفاق در استان صورت گیرد.
معتمدیان بیان کرد: برای خرید دام و خرید شتر و خرید دام سبک باید از اعتبارات بانک‌ها و وام‌های مختلف استفاده شود و وام‌های خرد به مردم برسد تا خروجی آن ماندگاری مردم در روستاها باشد.
انگیزه‌ای که مهاجرت معکوس را دوچندان می‌کند
وی افزود: سوخت مرزنشینان تقویت شده و این انگیزه‌ای است تا مهاجرت معکوس به روستاهای خالی از سکنه صورت گیرد و روز گذشته نیز دومین واریزی سوخت مرزنشینان به حساب مرزنشینان استان انجام شده و از یک میلیون لیتر به 15 میلیون لیتر در دو مرحله رسیده است.
استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه باید ماهیانه 5 میلیون لیتر سوخت به افغانستان صادر و به اشتغال و اقتصاد استان کمک شود، تصریح کرد: امیدواریم تحولی در صادرات سوخت در مرزها انجام شود که تمام این اقدامات در راستای کمک به ماندگاری مردم و عشایرنشینان است.
معتمدیان یادآور شد: بیش از 80 درصد از مطالب در جلسات مرتبط نیست و بیهوده است و باید تنها مسئولانی که مرتبط به یک جلسه هستند دعوت شوند.
انتهای پیام

captcha