نبود آئین‌نامه مشخص؛ مهم‌ترین ضعف مسابقات قرآن کویت
کد خبر: 3808499
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵

نبود آئین‌نامه مشخص؛ مهم‌ترین ضعف مسابقات قرآن کویت

گروه مسابقات ــ نفر چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور کویت، فقدان آئین‌نامه مشخص را مهم‌ترین ضعف مسابقات این کشور دانست.

حمیدرضا مقدسی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور کویت، موفق شد تا رتبه چهارم رشته قرائت تحقیق این مسابقات را از آن خود کند؛ به همین مناسبت خبرگزاری ایکنا؛ در گفت‌و‌گو با وی به بررسی سطح این دوره از مسابقات پرداخت.

سطح بالای مسابقات

مقدسی در اظهار کرد: شنیده‌هایی که درباره مسابقات سال‌های گذشته کشور کویت داشتم، حاکی از سطح پایین این رقابت‌ها بود، ولی پس از اینکه شخصاً در مسابقات این کشور حضور پیدا کردم، متوجه شدم که نه‌تنها این مسابقات سطح پایینی نداشت، بلکه از سطح بالایی نیز برخوردار بود و متسابقان با آمادگی فراوانی در مسابقات شرکت کرده بودند.

رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی کویت در رابطه با داوری این مسابقات نیز بیان کرد: بنده نمی‌توانم در این مورد اظهار نظر کنم؛ چراکه شرایط داوری مسابقات اصلاً مشخص نبود. حتی کارنامه‌ای نیز به ما داده نشد تا بدانیم احیاناً ایراداتی که در تلاوت ما وجود داشته، به چه شکل بوده است؛ بنابراین قضاوت در این رابطه مشکل است. به شخصه فکر می‌کردم که رتبه بالاتری در این مسابقات به دست آورم که این طور نشد و به دلیل اینکه هیچ‌گونه حق اعتراضی نیز وجود نداشت، نمی‌توانم قضاوت صحیحی درباره داوری داشته باشم.

رفتار خوب مسئولان برگزارکننده 

وی درباره رفتار مسئولان برگزارکننده مسابقات با نماینده جمهوری اسلامی ایران و دیگر متسابقان نیز اظهار کرد: مسئولان برگزارکننده مسابقات رفتار خوبی با متسابقان داشتند و نسبت به تمامی افرادی که در مسابقات حضور پیدا کرده بودند اعم از متسابقان و همراهان ایشان با تکریم رفتار می‌کردند.

مقدسی در ادامه در رابطه با تعامل مسئولان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت، تصریح کرد: پس از اینکه وارد کویت شدیم و در مسابقات حاضر شدیم، یکی از اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران به استقبال ما آمده و تا پایان مسابقات نیز همراهی بسیار خوبی با ما داشت که لازم می‌دانم از زحمات ایشان تشکر و قدردانی کنم.

نبود آئین‌نامه مشخص؛ مهم‌ترین ضعف مسابقات قرآن کشور کویت

رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی کویت درباره رفتار سایر متسابقان با نماینده جمهوری اسلامی ایران و نوع تعامل ایشان با یکدیگر نیز اظهار کرد: رفتار متسابقان دیگر کشور‌ها با نمایندگان کشورمان در مجموع رفتار خوبی بود و ما نیز با توجه به اطلاعاتی که از گذشته و در رابطه با نحوه برخورد با سایر متسابقان داشتیم، از هرگونه حاشیه‌سازی در این رابطه اجتناب می‌کردیم که خدایی ناکرده با مشکل رو به رو نشویم.

نبود آئین‌نامه؛ مهم‌ترین ضعف

مقدسی در رابطه با استقبال مردم کویت از مسابقات بین‌المللی قرآن این کشور تصریح کرد: تبلیغاتی که کشور کویت از مسابقات قرآن خود داشت، متأسفانه آنطور که باید و شاید پررنگ نبود و همین امر باعث شده تا حتی بسیاری از مردم این کشور از برگزاری چنین مسابقاتی آگاه نباشند. البته طی روز‌های برگزاری مسابقات، صحن اصلی و محل برگزاری مسابقات به دلیل اینکه مسئولان، افراد زیادی را از سطح مدارس و یا نهاد‌های مختلف حاضر کرده بودند، مملو از جمعیت بود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات همانند دیگر متسابقان تنها یک تلاوت یک صفحه‌ای از خود را در محضر داوران ارائه داده است، گفت: یک از نقاط ضعف مسابقات قرآن کشور، عدم وجود آئین‌نامه مشخص برای مسابقات است. در واقع هیچ آئین‌نامه‌ای برای این مسابقات وجود ندارد و بنده نیز علیرغم پیگیری‌های فراوانی که از مسئولان مسابقات داشتم، متوجه شدم که هیچ آئین‌نامه‌ای در این رابطه وجود ندارد و تنها توانستم تا از تجربیات متسابقانی که طی سال‌های گذشته در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند، بهره ببرم.

قرعه اول و سخت

مقدسی ادامه داد: یکی از مواردی که باعث تعجب بنده شد، این بود که قرعه اول مسابقات در رشته قرائت تحقیق به بنده که نماینده جمهوری اسلامی بودم، افتاد و قرعه بسیار سختی نیز بود که در واقع باعث تعجب فراوان شد. فکر می‌کنم که این مسئله در رأی داوران مسابقات نیز بی‌تأثیر نبوده است.

رتبه چهارم مسابقات بین‌المللی کویت در ادامه بیان کرد: یکی از خاطرات بسیار شیرینی که بنده از حضور خود در مسابقات کویت دارم، حضور ما در مجالس و محافل قرآنی بود که طی شب‌های مختلف از زمان حضور ما در کویت انجام شد و در این محافل به تلاوت آیات قرآن کریم می‌پرداختیم. بنده به همراه دیگر نماینده کشورمان در مسابقات، تقریبا تمامی شب‌هایی که در کویت حضور داشتیم بجز یک شب که میهمان سفارت جمهوری اسلامی ایران بودیم، در محافل قرآنی مختلف حضور پیدا کرده و به قرائت قرآن می‌پرداختیم.

یادآور می‌شود، «محمدیوسف درویشی»، ۱۱ ساله از قزوین در رشته حفظ کل نوجوانان در کنار «حمیدرضا مقدسی» از استان قم در رشته قرائت تحقیق و «رضا گلشاهی» از استان خراسان رضوی در رشته حفظ کل قرآن، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کویت بودند که محمدرضا درویشی توانست تا رتبه ششم این مسابقات در رشته حفظ کل نوجوانان را از آن خود کند و رضا گلشاهی نیز به دلیل مشکلات مربوط به خدمت سربازی از حضور در مسابقات بازماند.

نبود آئین‌نامه مشخص؛ مهم‌ترین ضعف مسابقات قرآن کشور کویت

انتهای پیام

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۵ - ۰۹:۴۷
0
0
سلام
بی زحمت تلاوت آقای مقدسی و درویشی رو بزارین. ممنون
captcha