۸۷ درصد پرونده‌های کلانتری‌های خراسان‌شمالی به مصالحه انجامید
کد خبر: 3806643
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

۸۷ درصد پرونده‌های کلانتری‌های خراسان‌شمالی به مصالحه انجامید

گروه اجتماعی ــ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی گفت: در سال گذشته دو هزار و ۷۲۵ پرونده از طریق مقامات قضایی به دوایر اجتماعی ارجاع داده شد که از این تعداد دو هزار و ۳۸۵ پرونده معادل ۸۷.۵۲ درصد آن‌ها به مصالحه ختم شد.

87 درصد پرونده‌های کلانتری‌های خراسان‌شمالی به مصالحه انجامید

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان‌شمالی، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق، معاون اجتماعی نیروی انظامی استان، اظهار کرد: در حال حاضر به جز در شهرستان جاجرم و راز و جرگلان در کلانتری‌های مابقی شهرستان‌ها دوایر اجتماعی راه‌اندازی شده و در این دو شهرستان نیز تا پایان نیمه اول سال راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: این در حالی است که در کنار فعالیت این دوایر در راستای جلوگیری از اختلالات بیشتر خانواده‌ها و ایجاد زمینه فرهنگی، تعامل خوبی نیز با مراکز مشاوره دولتی و خصوصی داریم.
وی از راه اندازی مرکز خدمات مهر در محل فرهنگسرای شهروند خبر داد که طی آن والدین طلاق می توانند در محیطی مناسب با فرزندان خو ملاقات داشته باشند.
این مقام انتظامی با اشاره به ارائه مشاوره‌های لازم به این والدین به ویژه آن دسته از والدینی که هنوز ازدواج مجدد نداشته‌اند برای بازگشت به زندگی مشترک، گفت: با گذشت شش ماه از راه اندازی این مرکز تا کنون چندین مورد از این خانواده‌ها رجعت به زندگی مشترک داشته اند. اقبالی با اشاره به فعالیت 25 مشاور و مددکار در نیروی انتظامی استان، اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر نیروی کادر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و مابقی پلیس های افتخاری هستند.
وی تعداد مراجعان به مراکز مشاوره کلانتری‌ها در سال ۹۶ را 913 نفر و در سال قبل را دو هزار و 254 نفر ذکر کرد که از افزایش 147 درصدی برخوردار بوده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان‌شمالی از دیگر برنامه‌های این معاونت را استفاده از هنر برای درک درست آسیب های اجتماعی در بین مردم دانست،‌گفت: در این راستا اجرای تئاتر درمانی در هفته نیروی انتظامی در سطح مدارس و حاشیه شهرها و اولیا و دیگر اقشار داریم که با استقبال خوبی نیز همراه شده است.
وی یادآور شد: همچنین با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری یک دستگاه اتوبوس سیار برای ارائه خدمات مشاوره ای راه اندازی شده که در مناطق ویژه شهری از قبیل جوادیه، صادقیه و باقرخان که درصد آسیب های اجتماعی بیشتری دارند اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای می کند.
اقبالی‌مطلق افزود: برای افزایش کیفیت خدمات نیز نشست های ماهانه، فصلی و شش ماهه برای تبادل تجربه و تجزیه و تحلیل مسائل به صورت علمی و تجربی برگزار می‌شود.
وی مهمترین مسائل موجود در استان را بر اساس نظرسنجی و مستندسازی‌های انجام گرفته شامل مسائل حقوقی، خانوادگی و نزاع‌های فردی دانست که برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب‌ها انجام گرفته است.
انتهای ‌پیام

captcha