ظرفیت تئاتر در شناساندن تمدن دینی به جهانیان
کد خبر: 3806494
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۶

ظرفیت تئاتر در شناساندن تمدن دینی به جهانیان

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: با استفاده از هنر تئاتر می‌توان مبانی ارزشمند موجود در تاریخ تمدن دینی، فرهنگی و مذهبی و ادبیات را به جهانیان معرفی کرد، سینما مدیون تئاتر است و تعداد زیادی از فعالان عرصه سینما در عرصه تئاتر خودنمایی کردند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، عصر روز گذشته پنجم اردیبهشت در افتتاحیه جشن اردیبهشت تئاتر استان که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، گفت: تئاتر سابقه طولانی از تاریخ ملت‌ها را در بر گرفته است و در ایران نیز در قالب نمایش و تعزیه در گذشته بسیار دور ما وجود دارد.
وی تصریح کرد: با استفاده از هنر تئاتر می‌توان مبانی ارزشمند موجود در تاریخ تمدن دینی، فرهنگی و مذهبی و ادبیات را به جهانیان معرفی کرد. سینما مدیون تئاتر است و تعداد زیادی از فعالان عرصه سینما در عرصه تئاتر خودنمایی کردند، فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه ریل‌گذاری برای فعالان عرصه هنر به ویژه عرصه تئاتر را دارد، آماده کردن زمینه رشد و توسعه همه هنرها از رسالات ارشاد اسلامی محسوب می‌شود.
حجت‌الاسلام دانشی ادامه‌ داد: امیدوارم هنر تئاتر در استان مرکزی بیش از پیش رشد پیدا کند چراکه ‌بسترهای این هنر در استان فراهم بوده است و با استفاده از ظرفیت‌های موجود می‌توان این هنر را تقویت کرد. خدمت‌رسانی باید به گونه‌ای باشد که اقبال میان‌سالان و سال‌خوردگان به تئاتر بیشتر شود و امید است روزی با ارائه خدمات شاهد حضور گروه‌‌های قوی استان مرکزی در فستیوال‌ها و جشنواره‌های بین‌المللی باشیم.
وی بر لزوم تعامل دو سویه بین هنرمندان و ارشاد اسلامی تأکید کرد و افزود: با همکاری یکدیگر سعی می‌کنیم هنر به ویژه هنر عرصه تئاتر به حاشیه نرود، هنر بدون حاشیه و رفتارهای غیرفرهنگی باید رشد و توسعه پیدا کند و باید در فضای مناسب به هنرمندان کمک کنیم.
وی خطاب به شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گفت: شهر اراک با ظرفیت‌های کلان فرهنگی و هنری امکانات فیزیکی لازم همچون سالن تئاتر، سالن پلاتو و سالن بلک باکس ندارد و سالن تئاتر ما سالن همایش است. فضاهای ویژه مخصوص تئاتر باید فراهم شود که برخی از آنان بودجه کلان هم نیاز ندارد و با بودجه اندک می‌توان تهیه کرد.
این مقام مسئول بیان کرد: عرصه فرهنگ و هنر استان مرکزی جای کار بیشتر دارد، بخش‌های هنری و ظرفیت‌های بسیار زیادی در استان موجود است که کمتر به آن توجه شده است ما باید بیشتر از توان فرهنگ و ارشاد اسلامی کار کنیم تا شاهد خروجی باشیم. برای مشاهده نتیجه مطلوب باید همه دست به دست هم دهیم چراکه بسیاری از مراکز صنعتی و اقتصادی استان اسپانسر تیم فوتبال و رشته‌های ورزشی هستند که باید سینما، تئاتر، موسیقی و هنر استان را نیز حمایت کنند.
انتهای پیام

captcha