سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک در سطح بین‌المللی بود
کد خبر: 3806480
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک در سطح بین‌المللی بود

گروه اجتماعی- رئیس انجمن گیاه شناسی اقلیم کردستان عراق گفت: مقالات بسیار خوبی در سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک در سطح بین المللی ارائه شد و بهتر بود که عنوان کنفرانس را از ملی به بین المللی تغییر می‌دادند.

به گزارش ایکنا از کردستان، سامان عبدالرحمن، رئیس انجمن گیاه شناسی اقلیم کردستان عراق شامگاه چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ماه در آیین اختتامیه سومین کنفرانس ملی هیدرولوژی مناطق نیمه خشک اظهار کرد: مباحث بسیاری را در سطح جهانی داریم که موضوع این کنفرانس نیز یکی از همین مباحث است.
وی افزود: مقالاتی که در این کنفرانس ارائه شد در سطح بین‌المللی بود و بهتر بود که عنوان کنفرانس را از ملی به بین المللی تغییر می‌دادند.
رئیس انجمن گیاه شناسی اقلیم کردستان عراق ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی این همایش در سطح بین المللی برگزار شود.
سامان عبدالرحمن در ادامه این مراسم، مقاله‌ای علمی را در ارتباط با موضوع کنفرانس به زبان انگلیسی برای حضار ارائه داد.
روش‌های سنتی یخ زدایی ضربات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این مراسم گفت: روش‌های سنتی یخ زدایی همچون نمک پاشی، ضربات جبران ناپذیری را به محیط زیست، درختان و آب چشمه‌های ما وارد می‌کند.
مجید شاه ویسی اظهار کرد: در شورای شهر سنندج طرحی را با عنوان احیای چشمه‌های شهر سنندج مصوب کردیم و پس از آن مطالعات لازم در این خصوص صورت گرفت.
وی افزود: پس از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم ۵۰ چشمه در شهر سنندج شناسایی شدند که شهرداری مکلف است هر سال سه الی چهار چشمه را احیا کند.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج در ادامه عنوان کرد: هرسال در سطح کشور و استان کردستان از نمک پاشی برای یخ زدایی استفاده می‌کنند که این کار آب چشمه‌ها را آلوده می‌کند.
وی ادامه داد: روش‌های سنتی یخ زدایی همچون نمک پاشی جدای از آسیب به آسفالت راه‌ها و صرف مبالغ هنگفت برای کله گیری معابر، ضربات جبران ناپذیری را نیز به محیط زیست، درختان و آب چشمه‌های ما وارد می‌کند.
شاه ویسی با تاکید بر اینکه باید از روش‌های جایگزین نمک برای یخ زدایی استفاده کنیم، گفت: ابتدا باید کاری کنیم که خیابان‌ها یخ نزنند یا از نمک‌های جایگزین و بی ضرر برای یخ زدایی استفاده کنیم.
وی عنوان کرد: در همه دنیا هزینه‌های هنگفتی را صرف شیرین کردن آب شور می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما و با دست خودمان آب شیرین چشمه‌ها را از بین می‌بریم.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سنندج یادآور شد: همچنین می‌توان به جای خریدن نمک، زنجیر چرخ خرید و سالانه صرفه جویی بسیاری را در این زمینه انجام داد.
انتهای پیام

captcha