مساجد البرز پویایی ندارند
کد خبر: 3806446
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

مساجد البرز پویایی ندارند

گروه اجتماعی- رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز گفت: مساجد ما مساجد پویا و فعالی نیستند و برنامه‌های مطلوب و جذاب برای جوانان ندارند.

مساجد البرز پویایی ندارند

به گزارش ایکنا از البرز، علیرضا سعیدی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز، پنجم اردیبهشت در دومین همایش توجیهی خدام مساجد و هیئت های مذهبی البرز، اظهارکرد: این مرکز از بدو شروع فعالیت ساماندهی مساجد را در دستور کار خود قرار داده است اما علی‌رغم تلاش‌های بسیار مساجد البرز هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته‌اند و استانداردهای لازم را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه باید به وضعیت مساجد بیشتر توجه کنیم، گفت: البرز به دلیل مهاجرپذیری در معرض آسیب‌های اجتماعی بیشتری قرار دارد، اگر به مساجد به عنوان قطب فرهنگی محلات توجه شود و برنامه‌ریزی‌ها در مسیر جذب حداکثری جوانان به مساجد باشد قطعا آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.
این مسئول افزود: امروز بخش عمده‌ای از مشکلات اجتماعی به دلیل عدم برخورداری از برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی مناسب در مساجد تشدید می‌شود، مساجد ما مساجد پویا و فعالی نیستند و برنامه‌های مطلوب و جذاب برای جوانان ندارند، باید این معضل را برطرف کنیم تا جوانان برای حضور در مساجد انگیزه داشته باشند.
سعیدی در ادامه از چگونگی فعالیت خدام مساجد سخن به میان آورد و گفت: خدام مساجد باید از لحاظ معرفتی و علم و تقوا در جایگاهی باشند که در صورت غیبت امام مسجد بتوانند وظایف امام مسجد را برعهده بگیرند.
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان البرز تصریح کرد: برای تحقق این هدف برگزاری دوره‌های آموزشی خدام را در دستور کار قرار دادیم و واحد مستقلی به نام امور خدام ایجاد کردیم تا خدام مسائل و مشکلات خود را با مراجعه به این مرکز حل کنند.
وی گفت: قبل از ایجاد این مرکز خدام مساجد بدون نظام مشخصی جذب مساجد می‌شدند که گاهی صلاحیت لازم برای اداره مساجد را نداشتند که با ایجاد مرکز امور خدام هرفردی که بخواهد به عنوان خادم جذب مسجد شود باید از فیلترهای لازم عبور کند و صلاحیت لازم را داشته باشد.
این مسئول در پایان گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد البرز با همکاری اوقاف به دنبال این است که خدام را به جایگاه واقعی خود برساند و ظرفیت‌های قانونی و مالی را ایجاد کند که خدام بدون دغدغه به فعالیت بپردازند.
انتهای پیام

 

captcha