حفظ ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی تکلیف بزرگ روحانیت است
کد خبر: 3806441
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱

حفظ ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی تکلیف بزرگ روحانیت است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف انقلاب از مسسر نورانی‌اش، ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی و فرهنگ تشیع بماند باید آن را مجاهدانه در میدان‌های مختلف حفظ کنیم و این تکلیف بزرگ روحانیت است.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز،‌ 5 اردیبهشت‌ماه در جمع طلاب و روحانیون شاهد و ایثارگر استان، با اشاره به اینکه ایثارگران یادگاران نورانی دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: روحانیون ایثارگر برای طلاب جوان و تازه‌وارد می‌توانند دریایی از معرفت و مجاهدت و درس‌های دفاع مقدس باشند.

وی بر لزوم شناخت طلاب جوان نسبت به روحانیون ایثارگر تاکید کرد و افزود: تعداد شهدای روحانی نسبت به جمعیت دیگر آحاد جامعه بیشتر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عالمان بسیاری در دفاع از ارزش‌های والای دین در طول تاریخ به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: روحانیت علت محدثه انقلاب بود و از سال 1342 شهدا و جانبازانی را برای برقراری نظام اسلامی تقدیم کرده است.

آیت‌الله فلاحتی روحانیت را دلیل بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی خواند و بیان کرد: روحانیت وظیفه دارد انقلاب اسلامی را با اخلاق، امانتداری و فداکاری به نسل‌های آینده انتقال دهد؛ در غیر این صورت باید در روز قیامت در پیشگاه الهی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای انحراف انقلاب از مسسر نورانی‌اش، ادامه داد: اگر بخواهیم انقلاب و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی و فرهنگ تشیع بماند باید آن را مجاهدانه در میدان‌های مختلف حفظ کنیم و این تکلیف بزرگ روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مسئولیت بزرگ روحانیون در مقابل نسل امروز و فردای جامعه اشاره کرد و گفت: امر مذکور را آحاد جامعه از روحانیون طلب می‌کنند و وظیفه داریم آن را به‌خوبی انجام دهیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ایجاد تحول بزرگ امام خمینی(ره) در دنیای معاصر، خاطرنشان کرد: خداوند پرچم اسلام را به دست امام راحل سپرد و ایشان توانست تحولی بزرگ در تاریخ بشر ایجاد کند.

وی انقلاب اسلامی را عصاره تلاش‌های تمام انبیای الهی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در طول تاریخ ذکر کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی شعبه‌ای از نورانیت بعثت پیامبر اکرم(ص) است و توانسته تحول عظیم در زندگی بشر ایجاد کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زندگی طلاب و روحانیت در دفاع مقدس می‌تواند فتح‌الفتوحی برای جوانان امروز باشد، اظهار کرد: نیاز است نقش و جایگاه علمای گیلان در طول هشت‌سال دفاع مقدس گردآوری و تبیین شود.

انتهای پیام

captcha