حضور انتشارات فاتحان با 96 عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه
کد خبر: 3806420
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۵۷

حضور انتشارات فاتحان با 96 عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه

گروه جهاد و حماسه ــ معاون نشر و ادبیات سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج از حضور انتشارات فاتحان با 96 عنوان کتاب در زمینه تاریخ شفاهی دفاع مقدس، رمان و داستان و 12 عنوان اثر جدید داستانی درباره شهدای ورزشکار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خبر داد.

حضور انتشارا ت فاتحان با 96 عنوان کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه

سردار علی ناظری در گفت وگو با ایکنا با بیان این مطلب که یکی از اهداف این انتشارات تبیین نقش مردم، اصناف و اقشار مختلف مردم اعم از معلمان، بازاریان، دانشجویان، کارگران، ورزشکاران، زنان و... ، در دوران دفاع مقدس وعرصه‌های گوناگون است افزود: انتشارات فاتحان در مدت 10 سال حضور در عرصه‌های گوناگون نشر و تدوین و تألیف آثار مکتوب و حضور نمایشگاهی تلاش کرده ضمن پرداختن به نقش مردم و اقشار فعال و حاضر در 8 سال جنگ تحمیلی زوایای پنهان این حضور و نقش آفرینی را با چاپ کتب تاریخ شفاهی، داستان، رمان، زندگینامه و سایر قالب‌ها و با استفاده از فرصت نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و نمایشگاه‌های استانی تبیین کند.
مدیرانتشارات فاتحان ادامه داد: در این راستا در سال گذشته در بیش از 10 نمایشگاه استانی حاضر و نهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس را هم در کرمان برگزار کردیم.
رئیس هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس یکی از توفیقات این انتشارات را تدوین، تألیف، چاپ و عرضه بیش از 200 عنوان کتاب با محوریت نقش مردم در دوران دفاع مقدس طی 10 سال گذشته دانست و افزود: در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عرضه بیش از 96 عنوان کتاب که 12 عنوان آن چاپ نخست است، حضور یافته‌ایم.
ناظری با بیان اینکه این 12عنوان کتاب در قالب داستانی به زندگی شهدای ورزشکار می‌پردازند تصریح کرد: نویسندگان شاخص ادبیات پایداری در این پروژه بزرگ در تألیف این آثار داستانی که به سیره شهدای ملی‌پوش ورزشکار از جمله شهید ناصر کاظمی، شهید حسن قاضی، شهید مجدرضایی، شهید قوچانی و.. . می‌پردازند با سازمان همکاری داشته‌اند.
وی با بیان اینکه این انتشارات افتخار انتشار بیش از 35 عنوان رمان و داستان بلند دفاع مقدسی را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: یکی از رمان‌های زیبا و خواندنی کتاب به روایت نیمروز 24 است که به قلم مرحوم بهمن کاوه از نویسندگان شاخص ادبیات پایداری به زندگی روحانی شهید شریف قنوتی می‌پردازد که این روحانی شهید در 24 روز اول مقاومت خرمشهر به شهادت رسیده است. این اثر یکی از آثار برجسته داستانی دفاع مقدس است.
وی کتاب «عباس دست طلا» و «یاورصادق» را دو اثر پرفروش این انتشارات دانست و افزود: این دو اثر مفتخر به تقریظ مقام معظم رهبری هستند و به زندگی شهدای اصناف می‌پردازند.
وی با بیان اینکه ناشران در یکی دو سال اخیر به شدت در تنگنای اقتصادی و مالی قرار دارند تأکید کرد: هم اکنون این انتشارات بیش از 20 عنوان کتاب در زمینه ادبیات و تاریخ شفاهی دفاع مقدس آماده چاپ دارد، اما با این وضعیت کاغذ امکان چاپ و عرضه آن را ندارد. وی خواستار نگاه جدی دولت و وزارت ارشاد برای حل مشکلات ناشران و مؤلفان شد.

انتهای پیام

captcha