رسانه و هنر؛ پیش‌بینی‌کننده آسیب‌های اجتماعی در جامعه
کد خبر: 3806419
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد:

رسانه و هنر؛ پیش‌بینی‌کننده آسیب‌های اجتماعی در جامعه

گروه اجتماعی - فاضلی رسانه و هنر را پیش‌بینی‌کننده آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای دانست و تاکید کرد: هنرمندان آسیب‌هایی را که ممکن است در آینده ایجاد شود پیش‌بینی، شناسایی و برجسته و به کمک رسانه‌ها منعکس می‌کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 5 اردیبهشت‌ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها و کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته زبان را به دو بخش زبان ارتباطی و زبان ادبی تقسیم می‌کردند، اما امروزه رسانه‌ها پذیرفته‌اند که باید از زبان هنر استفاده کنند و هنرمندان نیز می‌دانند باید از رسانه‌ها بهره بگیرند.

وی هنر را یک رسانه رسا دانست و افزود: همانگونه که رسانه‌ها مطالب را برجسته می‌کنند، هنر نیز به معنی برجسته کردن مفاهیم است. در واقع اگر رسانه‌ها نباشند اقدامات برجسته نمی‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان اضافه کرد: براساس فراخوان آثار منتشر شده در بازه زمانی اول فروردین‌ماه لغایت 25 بهمن‌ماه 97 و پس از تمدید یک هفته‌ای در نهایت 122 اثر در رشته‌های «گزارش»، «سرمقاله و مقاله»، «خبر» و «عکس» جمع‌آوری شد و توسط دو نفر از صاحب‌نظران رسانه مورد داوری قرار گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به حضور 16 نشریه، هشت پایگاه خبری و پنج خبرگزاری در جشنواره مذکور، متذکر شد: در بخش جشنواره آسیب‌های اجتماعی در رسانه‌ها در مجموع 46 گزارش، 50 سرمقاله و مقاله، 23 خبر و سه عکس و در بخش کاریکاتور آسیب‌های اجتماعی بیش از 80 اثر به دبیرخانه ارسال شد. 30 کاریکاتور منتخب طی نمایشگاهی که از 2 لغایت 5 اردیبهشت‌ماه امسال برگزار شد، به نمایش درآمد و امروز اختتامیه این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه ما منفک از اجتماع نیستیم و هر آسیب وارده به جامعه قطعا بر زندگی ما اثر می‌گذارد، خاطرنشان کرد: اگر خودمان را درگیر مسائل و آسیب‌های اجتماعی ندانیم اشتباه است و لذا به عنوان یک وظیفه اجتماعی باید پیگیر آن باشیم.

فاضلی رسانه‌ها را هوش حساس‌شده جامعه دانست و یادآور شد: ما مصون از آسیب‌های اجتماعی نیستیم و لذا در برخورد با آسیب‌های اجتماعی باید کار فرهنگی صورت بگیرد.

وی رسانه و هنر را پیش‌بینی‌کننده آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای دانست و تاکید کرد: هنرمندان آسیب‌هایی را که ممکن است در آینده ایجاد شود پیش‌بینی، شناسایی و برجسته و به کمک رسانه‌ها منعکس می‌کنند. خوشبختانه امروز همه عرصه‌های هنری ما به مقوله آسیب‌های اجتماعی می‌پردازند.

انتهای پیام

captcha