برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان/ افزایش 100 درصدی مخاطبان
کد خبر: 3806291
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
سعید سعادتی خبر داد:

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان/ افزایش 100 درصدی مخاطبان

گروه مسابقات ــ معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد با اشاره به برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان طی روزهای آینده از حضور 313 نفر از متسابقان در این مرحله خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جشنواره در روز معلم ویژه‌برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است.

برگزاری مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان / ویژه‌برنامه‌هایی برای گرامی‌داشت روز معلم / افزایش 100 درصدی مخاطبان

سعید سعادتی، معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برگزاری مراحل مقدماتی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان، گفت: مراحل مقدماتی این جشنواره اواخر سال گذشته برگزار شد و براساس برنامه زمانبندی، در اردیبهشت‌ماه نیز مرحله کشوری برگزار خواهد شد.
وی در ادامه با بیان این موضوع که مرحله کشوری این جشنواره طی روزهای دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، افزود: این دوره از جشنواره به میزبانی خراسان رضوی و شهر مشهد تدارک دیده شده است و مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مجزا برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد در ادامه به بیان برخی ویژگی‌های این دوره از جشنواره پرداخت و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره استفاده از ظرفیت فضای مجازی و طراحی سامانه برای ثبت‌نام مخاطبان بود. همچنین حضور مخاطبان زیر 16 سال در فضای جشنواره نیز از دیگر اقدامات سیزدهمین دوره جشنواره است.
سعادتی با اشاره به اینکه افزودن رشته‌های هنری همچون نقاشی و ... از دیگر ویژگی‌های این دوره بوده است، در مورد اثرات این اقدامات در جذب مخاطبان بیشتر به جشنواره، اظهار کرد: همه این موارد باعث شد تا میزان شرکت‌کنندگان در دوره سیزدهم به بیش از 32 هزار و 600 نفر برسد، در حالی که تعداد شرکت‌کنندگان در دوره گذشته نزدیک به 18 هزار نفر بود.
معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد تأکید کرد: مراحل مقدماتی این جشنواره اواخر سال گذشته برگزار شد و در نهایت 313 نفر در دو بخش بانوان و آقایان به مرحله کشوری راه پیدا کردند تا طی روزهای 10 تا 12 اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس به رقابت بپردازند.
سعادتی افزود: مراسم افتتاحیه دوره سیزدهم روز دهم اردیبهشت و مراسم اختتامیه نیز روز 12 همین ماه به منظور تجلیل از برگزیدگان و معرفی چهره‌های برتر برگزار می‌شود. همچنین، در این دوره برنامه‌های جنبی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه برگزاری جشنواره مدهامتان همزمان با روز معلم است، تصمیم گرفته شد که در این دوره از چند معلم قرآن کشور نیز تجلیل شود.
وی به نزدیک بودن چهلمین سال شهادت استاد مطهری و نیز یکصدمین سال تولد ایشان اشاره و بیان کرد: یکی از کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور سرودی درباره شخصیت استاد «مطهری» تهیه کرده که در ایام مسابقات از آن رونمایی می‌شود.
سعادتی به برگزاری مسابقه کتابخوانی با عنوان «نفحات» در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و گفت: این مسابقه براساس یکی از کتاب‌های استاد مطهری طراحی شد که درباره سوره مبارکه «عصر» نگارش یافته است. علاوه بر این، برنامه‌های دیگری همچون زیارت حرم مطهر رضوی، بازدید از موزه‌های حرم و ... از دیگر برنامه‌های جنبی سیزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان است.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha