نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی به ۱۰.۴ درصد رسید
کد خبر: 3805939
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی به ۱۰.۴ درصد رسید

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: طی سال گذشته نرخ بیکاری در استان ۱۰.۴ و این شاخص در سطح کشور نیز به ۱۲ درصد رسید.

نرخ بیکاری در خراسان‌شمالی به 10.4 درصد رسید

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حسن نوری، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان، امروز، سوم اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر اظهارکرد: نرخ بیکاری در سال طی چهار نوبت در بهار، تابستان، پاییز و زمستان اعلام می‌شود که با توجه به بافت استان و اشتغال مردم این منطقه در حوزه کشاورزی و دامپروری این شاخص در ایام مختلف متغییر است.
وی با اشاره به اینکه نرهخ مشارکت اقتصتادی مردم خراسان شمالی طی سال گذشته 40.5 درصد بوده است، افزود: درمیانگین کشوری نرخ مشارکت اقتصادی مردم 44.9 صدم درصد است.
نوری خاطرنشان کرد: 18هزار و 500 نفر از کارگران ساختمانی این استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و هم اکنون استان دارای یک هزارو 700 نفر سهمیه بیمه بوده که هنوز کسی برای استفاده از آن مراجعه نکرده است.
وی با اشاره به سهم چهار هزار و 10 میلیارد ریالی استان از تسهیلات روستایی و عشایری، گفت: تاکنون 270 میلیارد تومان تسهیلات چهارو شش درصد و سرمایه در گردش 10 درصد در این حوزه پرداخت شده است.
نوری با بیان اینکه در این زمینه جزو استان‌های نخست کشور هستیم، افزود: آمادگی داریم تا سهم سایر استان‌ها از اعتبارات روستایی و عشایر که جذب نشده است، را هم جذب کنیم.
وی یادآورشد: 70 درصد از تسهیلات روستایی و عشایری پرداخت شده متعلق به بخش کشاورزی و دامپروری بوده و مابقی در بخش‌هایی همانند گردشگری اعطا شده است.
نوری با اشاره به اینکه انحراف تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری استان 10 درصد گزارش شده، گفت: برخی از انحراف‌ها سهوی و برخی قصور مجریان طرح‌ها است که سال جاری، تمرکز ما بر نظارت بر نحوه اجرای این طرح‌ها است.
وی بیان کرد: تمام طرح‌های اشتغالزای روستایی و عشایری استان به لحاظ وضعیت پرداخت تسهیلات، تطابق میزان اعتبار با اشتغال و نحوه اجرای طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.
نوری خاطرنشان کرد: در صورتی که تعهدات دردریافت تسهیلات توسط مجری طرح اجرا نشده باشد، تسهیلات به طور کامل بازپس گرفته می‌شود یا با نرخ 18 درصد محاسبه می‌شود.
انتهای پیام

captcha