تلاوت نماینده ایران در مسابقات مالزی قهرمانانه بود/ نقد مکث‌ها و سرفه‌ها
کد خبر: 3804923
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳
احمد ابوالقاسمی:

تلاوت نماینده ایران در مسابقات مالزی قهرمانانه بود/ نقد مکث‌ها و سرفه‌ها

گروه مسابقات ــ قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه هادی موحدامین با توجه به صدای آسیب‌دیده‌ای که داشت، تلاوت قهرمانانه‌ای در مسابقات مالزی انجام داد، به تحلیل تلاوت این قاری در شب چهارم مسابقات مالزی پرداخت.

تلاوت نماینده ایران در مسابقات مالزی قهرمانانه بود / نقد مکث‌ها و سرفه‌ها

احمد ابوالقاسمی، مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد اجرای نماینده کشورمان در شصت و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی، گفت:‌ هادی موحدامین به نوبه خود تلاوت بسیار تمیز و بدون اشکالی از نظر آهنگ‌گذاری و رعایت قواعد و قوانینی که در مسابقات بین‌المللی مالزی حاکم است، داشت.
وی افزود: این تلاوت به لحاظ تجویدی و وقف و ابتدا خوب بود و بیش از این نمی‌توان انتظار داشت، با این وجود باید دید که نتیجه چه می‌شود و چه رقبا و قاریانی برای ایشان در مسابقات وجود دارد.
این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: نکته‌ای که باید آن را بیان کنم این است که اولاً مکث‌ها خیلی زیاد بود، وجود مکث‌های بیش از 15 ثانیه و تا جایی 25 ثانیه انسجام لحنی و آهنگی تلاوت را کاهش داد.
ابوالقاسمی با اشاره به اینکه اگر قاری ایرانی در تلاوت خود گام را نیم پرده پایین‌تر می‌گرفت، شنوندگان از تلاوت لذت بیشتری می‌بردند، بیان کرد: اما شنوندگان منتظر بودن تا ببینند قاری ایرانی می‌خواهد چکار کند. این بسیار فرق می‌کند که یک داور و یا یک مستمع، ببیند که شخص می‌خواهد چکار کند و در عین حال از تلاوت هم لذت ببرد.
وی اظهار کرد: بنابر این اگر نیم پرده پایین‌تر بود، چون نرم‌تر می‌توانست بخواند و استرس‌هایی که به قاری و شنونده وارد می‌شود، کمتر می‌بود، قطعاً اثرگذاری تلاوت بیشتر بود.
دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کشور مالزی در ادامه تأکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد و معمولاً عادت برخی از قاریان است، سرفه‌های وسط تلاوت است. این سرفه‌ها در نگاه مخاطب و داور می‌تواند نوعی ناتوانی، استرس و عدم تسلط محسوب شود. شاید این عمل باعث شود تا اقتدار قاری نزد مخاطب آسیب ببیند. این یک عادت مرسوم بین برخی از قاریان است که چندان قشنگ نیست.
ابوالقاسمی در پایان با بیان اینکه به نماینده کشورمان در مسابقات مالزی تبریک می‌گویم، اظهار کرد:‌ هادی موحدامین با اینکه صدای آسیب دیده‌ای داشت، اما قهرمانانه خواند و از نظر اجرا، حسن اجرا، تنظیم آهنگ، تطبیق معنا و ... قهرمانانه بود و جای تبریک دارد. از اینجا به بعد برای ما رتبه ایشان اول، دوم، سوم و هر رتبه دیگری باشد، مهم نیست، برای ما مهم این بود که نماینده جمهوری اسلامی ایران در حد و اندازه و قواره آبروی جمهوری اسلامی ایران بتواند کار خود را ارائه کند. امیدوارم مقام هم کسب و همه ما را خوشحال کند.

انتهای پیام 

مطالب مرتبط
captcha