لزوم تعریف استاندارهای ویژه برای برگزاری مسابقات قرآنی در کشور
کد خبر: 3804297
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

لزوم تعریف استاندارهای ویژه برای برگزاری مسابقات قرآنی در کشور

قره شیخلو با اشاره به رشد کیفی مسابقات قرانی نسبت به گذشته برلزوم تعریف استانداردهای ویژه برای برگزاری این مسابقات تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: «مهدی قره‌شیخلو» اظهار داشت: ایران سی و شش سال است که در حال برگزاری مسابقات است ؛ الحمدالله کیفیت مسابقات نسبت به گذشته رشد کرده و هر سال هم دوستان تلاش می‌کنند با تغییراتی کیفیت را افزایش دهند  اما ضعف عمده ما این است که هنوز استانداردی برای این مسابقات تعریف نکرده‌ایم.

رئیس سازمان دارالقران کشور افزود: تمام رویدادهای معتبر بین‌المللی در دنیا استانداردهایی تدوین کرده اند . متولیان مسابقات بین المللی قرآن کریم باید استانداردهای مکان ، صوت ، داور،جایزه، پذیرایی و همه موضوعات مرتبط با این رخداد مهم را تهیه و تدوین کنند.

وی تاکید کرد: تدوین و اجرای استانداردهای مسابقات بین المللی قرآن موجب جهش این رقابت ها خواهد شد. نکته حائز اهمیت اینجاست که نباید توجه به کمیت منجر به بی توجهی به کیفیت مسابقات قرآنی شود.

وی با بیان اینکه دین ما بر جمع شدن و جماعت به هر بهانه‌ای تاکید دارد گفت: یکی از بهانه‌ها مسابقات بین المللی قرآن کریم است که می‌تواند انسانها را از کشورهای مختلف به هم نزدیک کند. تعاملات فرهنگی در حاشیه مسابقات بین المللی قرآن  موجب می‌شود با فرهنگ‌ها و نقاط ضعف و قوت هم بیشتر آشنا شویم البته به شرط اینکه فضا را برای این کار ایجاد کنیم در پنج روز با این فضای محدود نمی‌دانم این موضوع چقدر قابل اجراست.

قره شیخلو افزود: یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد ارتباط با شرکت‌کنندگان بعد از مسابقات است تکنولوژی اینقدر پیشرفت کرده که می‌شود هسته‌ای تشکیل داد و هر سال متسابقین را عضو کرد و در طول سال به صورت غیر حضوری برای آنها برنامه داشت.

وی اظهار داشت: پژوهشی علمی را در تهران انجام دادیم که نشان داد مردم ما از بعد نظری نسبت به قرآن اعتقادات محکمی دارند ولی ارتباط مستمر و جاری با قرآن ندارند و ما باید از این فضاها حداکثر استفاده را بکنیم که ارتباط مردم ما با قرآن ارتباطی جاری باشد.

رئیس سازمان دارالقران کشور  در انتها : معمولا مسابقات ما یک هدف را دنبال می‌کند، نمایشگاه یک هدف و کار آموزشی را هم به گونه‌ای دیگر انجام می‌دهیم در حالی که همه فعالیتها باید انسجام داشته باشند.

انتهای پیام

captcha