آغاز پرداخت غرامت سیل اخیر به کشاورزان سیل‌زده
کد خبر: 3802699
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲

آغاز پرداخت غرامت سیل اخیر به کشاورزان سیل‌زده

گروه اجتماعی ــ وزیر جهاد کشاورزی عمده خسارات بخش کشاورزی در سیل اخیر را مربوط به تخریب سردهنه‌ها، باغات و ایستگاه‌های پمپاژ ذکر کرد و گفت: غرامت سیل اخیر به کشاورزان سیل‌زده پرداخت می‎‏شود.

آغاز پرداخت غرامت سیل اخیر به کشاورزان سیل‌زدهبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز، 21 فروردین‌ماه در بازدید از مناطق سیل‌زده پل‌دختر، گفت: سود و کارمزد تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده بخشیده و به مدت سه سال اصل وام آن‌ها استمهال می‌شود.
وی با بیان این‌که سود و کارمزد تسهیلات جدیدی که به کشاورزان خسارت دیده پرداخت خواهد شد، توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: به شرکت‌های بیمه دستور داده شده تا در اسرع وقت ضمن برآورد خسارت، خسارات کشاورزان را پرداخت کنند.
 حجتی ادامه داد: مصوباتی در رابطه با سیل گلستان داشتیم اما در لرستان فرق می‌کند و جبران خسارت‌ها در این استان مصوبات خاص خود را می‌خواهد.

واریز 850 میلیون تومان به حساب کشاورزان خسارت‌دیده
علی جهانی، مدیر شعب بانک کشاورزی استان لرستان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که هشت میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب کشاورزان خسارت دیده از سیل واریز شد، گفت: 850 میلیون تومان در نخستین مرحله به‌عنوان غرامت به حساب کشاورزان خسارت دیده طرف قرارداد در شهرهای پلدختر و معمولان واریز شد.
وی افزود: این میزان غرامت به حساب دو هزار و 791 بهره‌بردار خسارت دیده بخش کشاورزی در لرستان واریز شده است و مرحله دوم واریز غرامت به حساب کشاورزان خسارت دیده به‌زودی آغاز می‌شود.

انتهای پیام

captcha