200 هزار پشت نوبتی جدید بهزیستی طی کم‌تر از یک ماه/ سیل‌زدگان هم اضافه می‌شوند
کد خبر: 3802655
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
قبادی دانا خبرداد:

200 هزار پشت نوبتی جدید بهزیستی طی کم‌تر از یک ماه/ سیل‌زدگان هم اضافه می‌شوند

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سال گذشته تمام پشت‌نوبتی‌های دریافت خدمات بهزیستی جذب شدند، گفت: اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود در حال حاضر 200 هزار خانوار جدید پشت نوبت بهزیستی هستند.

وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه تا پایان سال 97 تمام پشت نوبتی‌های دریافت خدمات بهزیستی جذب و تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند، گفت: با سخت شدن شرایط اقتصادی و معیشت مردم پیش‌بینی ما این بود که متقاضیان دریافت حمایت‌ و مستمری افزایش پیدا کند، که این اتفاق افتاد و در حال حاضر 200 هزار خانوار جدید متقاضی پیوستن به مجموعه مددجویان سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی اعلام کرد: حدود 30 هزار خانوار از بین مددجویان بهزیستی متأثر از سیل در 20 استان کشور وجود دارند که به آنها ارائه خدمت می‌شود، اما افراد عادی که دچار سیل شده و بسیاری از وسایل زندگی خود را از دست داده‌اند، طبیعتاً وضعیت معیشتی آنها دچار مشکل می‌شود و این افراد نیز به مجموعه پشت نوبتی‌های بهزیستی اضافه خواهند شد.

قبادی‌دانا در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به شرایط اقتصادی موجود، دولت توان حمایت و پوشش این تعداد مددجو را دارد؟ گفت: امیدواریم دولت، سازمان‌های مردم نهاد و خیرین به ما کمک کنند تا از عهده کمک به سیل‌زدگان بربیاییم.

انتهای پیام

captcha