وسایل خنک‌کننده و لباس؛ مهمترین نیاز‌های سیل‌زدگان خوزستانی
کد خبر: 3802486
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

وسایل خنک‌کننده و لباس؛ مهمترین نیاز‌های سیل‌زدگان خوزستانی

گروه جامعه ــ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل قرارگاه پیشرفت و آبادانی در تشریح وضعیت مردم سیل‌زده مناطق شعیبیه، حمیدیه و سوسنگرد گفت: مردم نیاز به وسایل خنک‌کننده و لباس مناسب دارند.

به گزارش ایکنا؛ قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور در مناطق سیل‌زده خوزستان مشغول ارائه خدمات به هموطنان است. مهدی حاجی، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل این قرارگاه در تشریح وضعیت مردم سیل‌زده این مناطق و نیازهای موجود به ایکنا چنین گفت: با توجه به بالا بودن حجم آب در مناطق شعیبیه، حمیدیه و سوسنگرد، دبی آب بسیار بالا است. سال 95 که در این منطقه سیل رخ داد، دبی آب رقمی معادل 1300 بود اما در حال حاضر این رقم به 3500 رسیده است.

وی ادامه داد: بدین جهت حجم آب بیش از حد بوده و سیل‌بندها را نیز رد کرده است. با این حال به جهت نصب صحیح سیل‌بندها و مدیریت آن، حرکت آب به صورت طوفانی نبوده است و به دلیل خالی شدن روستاها از سکنه و احشام، دچار تلفات انسانی و دامی نشدیم؛ اما زمین‌های کشاورزی از بین رفته و خانه تمامی اهالی به طور تقریبی دومتر به زیر آب رفته است.

وی  با بیان اینکه مردم این مناطق با توجه به آب و هوای شرجی و گرمی خاصی که وجود دارد، شرایطی بدی را سپری می‌کنند و زندگی در چادرها آنان را با مشکلات متعددی مواجه کرده است، اظهار کرد: نیاز به سیستم‌های خنک کننده وجود دارد، اما تا این لحظه هنوز موردی دریافت نشده است. هر چند که کمپ‌هایی در این اماکن مستقر است، اما نیاز به وسایل خنک‌کننده بیشتری وجود دارد.

حاجی میزان غذا و دارو را در مناطق شعیبیه، حمیدیه و سوسنگرد کافی دانست و اظهار کرد: اقدامات بهداشتی شکل گرفته مطلوب است و روند پیشگیری از بیماری‌های عفونی نیز به خوبی کنترل شده، به طوری که بحران بهداشتی ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه هر روز به میزان سیل‌زدگان و مراجعه‌کنندگان به کمپ‌های ایجاد شده افزوده می‌شود، گفت: نیاز به وسایل بهداشتی همچون لباس بچه، مایع ظرفشویی و دستشویی و لوازم سلولزی وجود دارد. با تدابیر انجام شده و برپایی موکب‌ها نیاز به مواد غذایی وجود ندارد، اما در زمینه وسایل بهداشتی با کمبود جدی روبرو هستیم.

حاجی ادامه داد: با توجه به اینکه لوازم زندگی مردم از بین رفته و توان بازیابی وسایل وجود نداشته است، مردم فقط یک دست لباس بر تن داشته و جایگزینی برای آن  ندارند؛ از عموم مردم و تولیدکنندگان لباس تقاضا داریم در صورت امکان نسبت به ارسال لباس برای سنین مختلف اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق شعیبیه 12 هزار نفر درگیر موضوع و خسارت‌های سیل هستند، گفت: بخش عمده درآمد این منطقه از کشاورزی و دامداری بوده است. احشام در حال حاضر جدا شده و در مناطق امن نگهداری می‌شوند، اما مردم نیاز به چادر و پتو دارند.

انتهای پیام

captcha