مراجعه بیش از 120 هزار نفر به اورژانس در مناطق سیل‌زده/ آخرین آمار مصدومان سیل
کد خبر: 3802257
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
رئیس اورژانس کشور تبیین کرد:

مراجعه بیش از 120 هزار نفر به اورژانس در مناطق سیل‌زده/ آخرین آمار مصدومان سیل

گروه سلامت ــ رئیس اورژانس کشور با اشاره به مراجعه بیش از 120 هزار مورد بستری در مناطق سیل‌زده کشور از انتقال هوایی 500 مادر باردار به مناطق امن در این استان‌ها خبر داد.

مراجعه بیش از 120 هزار نفر به اورژانس در مناطق سیل‌زده/ آخرین آمار مصدومان سیلپیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی نیرو‌های اورژانس در کشور از ابتدای سال ۹۸ برای کمک به سیل‌زدگان در کشور اظهار کرد: آمار مراجعات مراکز درمانی و اورژانس در مناطق سیل‌زده از ابتدای سال تا کنون ۶۵۰ هزار مراجعه بوده است.
 
وی افزود: از میان این تعداد افراد مراجعه‌کننده، بیش از ۱۲۰ هزار نفر بستری شده‌‌اند، ضمن اینکه سیل در کشور هزار و ۷۶ نفر مصدوم بجا گذاشت که ۸۲۲ نفر به صورت زمینی به مراکز درمانی منتقل شده و ۲۵۴ نفر به صورت سرپایی درمان شدند. هنوز ۳۰ نفر از مصدومان در بیمارستان‌ها هستند و ۷۷ نفر نیز بر اثر سیل در کشور جان خود را از دست دادند.
 
کولیوند با تأکید بر حمایت و مراقبت از مادران باردار مناطق سیل‌زده کشور، گفت: بیش از دو هزار و ۵۰۰ انتقال هوایی برای ارسال مواد دارویی، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی و جابجایی مصدومان در مناطق سیل‌زده انجام شده است و ۵۰۰ مادر باردار نیز از طریق این پرواز‌ها به مناطق امن منتقل شدند.
 
وی یادآور شد: بیماران دیالیزی این مناطق نیز به سایر مراکز درمانی در استان‌های سیل‌زده اعزام شدند. تهیه داروی بیماران خاص و توزیع رایگان آن، انجام ویزیت رایگان بیماران و افراد آسیب‌دیده در اردوگاه‌های اسکان اضطراری و حضور تیم‌های بهداشت محیط و سلامت روان در این اردوگاه‌ها از جمله دیگر اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده بوده است.
 
انتهای پیام
captcha