اعطای کمک هزینه معیشتی به 28 هزار مددجوی سیل‌زده بهزیستی/ نیاز به لباس و لوازم توانبخشی
کد خبر: 3802202
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
قبادی‌دانا اعلام کرد:

اعطای کمک هزینه معیشتی به 28 هزار مددجوی سیل‌زده بهزیستی/ نیاز به لباس و لوازم توانبخشی

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بهزیستی کشور در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی ضمن تقدیر از کمک‌های مددکاران در ارتقای تاب‌آوری اجتماعی جامعه و سیل‌زدگان، گفت: کمک هزینه معیشتی برای 28 هزار مددجوی سیل‌زده بهزیستی واریز شد.

به گزارش ایکنا؛ وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز، 20 فروردین‌ماه، در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری اجتماعی و سی و چهارمین همایش روز ملی مددکاری ایران که با عنوان تاب‌آوری اجتماعی برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به خدمات مددکاران اجتماعی به مددجویان بهزیستی، گفت: مددکاران نقش مؤثری در افزایش تاب‌آوری مردم دارند و مداخلات اجتماعی بدون وجود مددکاران اجتماعی بی‌معنی است. 

وی ادامه‌داد: مددکاران صف‌شکنان عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند و اگر امروز حضور مؤثر مددکاران اجتماعی در بحران سیل اخیر نبود، نمی‌توانستیم مددجویان آسیب‌دیده را سرشماری و در کوتاه‌ترین مدت نسبت به کاهش آلام آنها اقدام کنیم.

28 هزار خانوار آسیب‌دیده سیل اخیر، مددجوی بهزیستی هستند

رئیس سازمان بهزیستی اعلام کرد: 28 هزار خانوار آسیب‌دیده سیل اخیر مددجوی بهزیستی هستند که سرشماری شده‌ و آسیب‌های وارده به آنها در 11 بخش در سامانه ثبت خسارت‌های بهزیستی ثبت شده‌ است.

وی اضافه کرد: تلاش‌های مددکاران در اورژانس اجتماعی موجب شده است تا دغدغه مقام معظم رهبری در مورد آسیب‌های روانی ناشی از سیل کاهش یابد. اکنون 139 تیم اورژانس اجتماعی با هدایت مددکاران در مناطق سیل‌زده حضور دارند و در تلاش هستند تا آلام مردم را به حداقل برسانند.

قبادی‌دانا در پایان سخنرانی خود با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم فرسودگی شغلی مددکاران را کاهش و کیفیت زندگی آنها را افزایش دهیم، گفت: مددکاران باید در سیاست‌گذاری اجتماعی و سلامت نقش ایفا کنند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران به حضور شش هزار مددکار اجتماعی در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: پرسنل سازمان بهزیستی دومین نهادی هستند که کمترین دستمزد را دریافت می‌کنند و ما امیدواریم شاهد افزایش حقوق آنها باشیم. هنوز چیزی پیش‌بینی نشده است و ما از نقش مطالبه‌گری خود در این زمینه استقاده خواهیم‌ کرد. 

15 هزار و500  خانوار سیل‌زده، کمک‌هزینه معیشتی دریافت‌ کردند

قبادی‌دانا در خصوص آخرین خدمات ارائه شده به سیل‌زدگان گفت: مبالغی به عنوان کمک هزینه معیشتی برای سیل‌زدگان در نظر گرفته شده بود. امروز برای حدود 15 هزار و 500  خانوار سیل‌زده دیگر این کمک هزینه واریز شد که مبلغی بین 500 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان بسته به اندازه خانوار بوده‌ است.  

وی افزود: طی چند روز گذشته نیز برای 13 هزار و 500 خانوار سیل‌زده این کمک هزینه واریز شد. یعنی 28 هزار خانوار این کمک هزینه را دریافت کرده‌اند. 

وی در خصوص مشمولانی که این کمک هزینه را دریافت نکرده‌اند، گفت: این افراد به اداره‌های بهزیستی و مددکاران ما مراجعه کنند. 

قبادی دانا اعلام کرد: در سامانه ثبت خسارت‌های سازمان بهزیستی تاکنون 30 هزار آسیب‌ و خسارت شناسایی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه یک میلیون و 50 هزار نفر از مددجویان سازمان بهزیستی مستمری‌بگیر این سازمان هستند، از وارد نشدن آسیب سیل به مراکز بهزیستی سخن گفت و اظهار کرد: در سیل اخیر هیچ معلول جسمی، سالمند، معلول ذهنی و فرزند بی‌سرپرستی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و ... دچار آسیب سیل نشده‌اند و تمام مراکز شناسایی، بخشی از آنها ایمن‌سازی و ساکنان بخش دیگری که در معرض خطر واقعی بود به سایر مراکز منتقل شدند. مددجویانی هم که در منازل بودند، لوازم توانبخشی دریافت کردند.

لباس و لوازم توانبخشی نیاز داریم

وی با اشاره به اینکه شماره حساب سازمان بهزیستی آماده دریافت کمک‌های نقدی و مراکز سازمان بهزیستی آماده دریافت کمک‌های غیرنقدی است، گفت: در حال حاضر به لباس و لوازم توانبخشی نیاز داریم. تا روز گذشته هفت میلیارد و 400 میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی از سوی مردم اهدا شده است.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: اداره بهزیستی پلدختر و شهرستان چگینی دچار گل‌گرفتگی شده‌ بود که پاکسازی، آماده‌سازی و تجهیز شدند. 35 مهدکودک و پایگاه مادر و کودک نیز در مناطق سیل‌زده احداث شده که یک وعده غذای گرم در این مراکز به کودکان ارائه می‌شود. کمک‌های غیرنقدی بهزیستی به مددجویان نیز با توجه به اینکه مشخصات مددجویان را در اختیار داریم به در منزل آنها برده می‌شود. در پایان ماه نیز مستمری ماهانه مطابق معمول به حساب مددجویان واریز می‌شود.

قبادی‌دانا در خصوص مسکن‌های آسیب‌دیده مددجویان در سیل اعلام کرد: مددجویان بهزیستی که در اثر سیل منزلشان تخریب شده باشد و سرپرست خانوار باشند علاوه بر کمک‌های دولت، مبلغ 10 میلیون تومان برای ساخت مسکن خود دریافت می‌کنند. با بنیاد مسکن و بسیج سازندگی نیز رایزنی شده و امیدواریم با کمک این دو نهاد، ساخت مسکن مددجویان که تخریب شده در اولویت قرارگیرد. تلاش داریم زمینه‌ای را فراهم کنیم که در آینده این آسیب‌ها به حداقل برسد.

انتهای پیام 

captcha