انجام کارها منطبق بر علم و روحیه جهادی باشد
کد خبر: 3802172
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

انجام کارها منطبق بر علم و روحیه جهادی باشد

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاددانشگاهی لرستان با بیان این‌که کار نباید برای رفع تکلیف باشد بلکه باید منطبق بر علم و روحیه جهادی باشد، از آمادگی جهاددانشگاهی برای بازسازی و بهسازی بخش‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل خبر داد.

دبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدعلی‌نادر دهقانی‌الوار، رئیس جهاددانشگاهی لرستان عصر دوشنبه، نوزدهم فروردین در جلسه همکاران جهاددانشگاهی لرستان، اظهار کرد: سال 97 برای ما سال خوبی بود هر چند در آغاز آن سختی‌های زیادی داشتیم اما خوشبختانه برخی تلاش‌های ما به ثمر نشست و برخی از تلاش‌ها نیز امسال به نتیجه خواهد رسید.
وی تصریح کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی که حرکت خیلی بزرگی بود را افتتاح و اعتماد دستگاه‌های حمایتی نظام از جمله بنیاد برکت برای جهاد جلب شد. همچنین پروژه شهرک گلخانه‌ای کوهدشت با روحیه جهادی خوب پیش می‌رود و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و فاز نخست آن به زودی آماده کشت می‌شود.
دهقانی اضافه کرد: این شهرک گلخانه‌ای کاری بسیار مهم و ارزشمند است و در شان نظام و جهاد است و بدون شک درآمدهای آن می‌تواند به توسعه استان، شهرستان و جهاددانشگاهی کمک کند.

کاشت 100 هزار قلمه توسط جهادددانشگاهی  در بام لرستان

وی در ادامه گفت: همکاران حوزه پژوهشی در بام لرستان در کاری ارزشمند از اواخر اسفند تا امروز و در مدت زمان 20 روزه با ایجاد زیرساخت، حدود 100 هزار قلمه کشت کرده‌اند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اقدام مرکز رشد اشاره و تصریح کرد: مرکز شکوفایی و نوآوری بروجرد نیز در مسیر راه‌اندازی است و مقدمات آن فراهم شده است.
دهقانی به بازدید معاون علمی رئیس‌جمهور از جهاد دانشگاهی لرستان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه نتیجه بازدید خوب بود و امیدواریم حمایت‌های مصوب انجام شود.
وی با اشاره به واگذاری چند پروژه در حوزه فرهنگی‌ ـ اجتماعی به جهاد از جمله پروژه‌های مطالعاتی و تسهیل‌گری، گفت: زمینه برای انجام کارهای بزرگ در این حوزه انجام شده است.

آمادگی جهاددانشگاهی برای بازسازی بخش‌های سیل‌زده

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان در ادامه ضمن همدردی با مردم ایران که درگیر سیل بودند، اظهار کرد: حوادث ناراحت‌کننده‌ای را شاهد بودیم که بخشی از استان ما را نیز درگیر کرد. مردم ایران خوشبختانه یک‌بار دیگر نشان دادند فداکار و در نوع‌دوستی الگو هستند.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی واحد لرستان در این سیل کمک‌هایی کرد از خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا گرفته که در بحث اطلاع‌رسانی و پوشش اخبار فعالیت‌های خوبی داشتند تا گروه‌هایی از همکاران که به مناطق سیل‌زده رفته و یا مکان‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی ایجاد کردند و خوشبختانه کمک‌های خوبی هم حاصل شد.
دهقانی تأکید کرد: این سیل نشان داد عاقبت کارهای غیر کارشناسی و کار برای رفع تکلیف همین است. هر کاری که بدون اقدامات علمی و کارشناسی باشد منجر به شکست است و ضرر آن‌ را مردم می‌بینند.
وی گفت: رمز موفقیت جهاد دانشگاهی در برنامه‌ریزی منسجم و سیستماتیک، ارزیابی دقیق، همراهی، همدلی، مشارکت و تلاش شبانه‌روزی است که باید این‌ها را در استان تکثیر کنیم. همیشه گفته‌ایم کار نباید برای رفع تکلیف باشد و باید منطبق بر علم و روحیه جهادی باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان بیان کرد: به مدیریت ارشد استان اعلام آمادگی کرده و می‌کنیم برای کمک به بازسازی و بهسازی بخش‌هایی که از سیل اخیر آسیب‌ دیده‌اند به‌ویژه در بخش ایستگاه‌های پمپاژ آب که ضرورت بیشتری دارد، تعمیر و بازسازی تجهیزات آبرسانی شهری یا روستایی، حوزه‌های مخابراتی، مسیریابی‌ و نقطه‌یابی برای بازسازی لازم است.
دهقانی در پایان از همکاران خواست در سال 98 با توکل بر خداوند متعال، مشارکت، وفاق، برنامه‌ریزی و خودارزیابی تلاش کنند نقش موثر یک نیرو و عنصر شایسته این نهاد علمی را ایفا کنند.

انتهای پیام

captcha