توزیع ۳۰ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان لرستان از محل وقف
کد خبر: 3802123
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

توزیع ۳۰ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان لرستان از محل وقف

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به کارآمدی وقف در سیل اخیر، گفت: از محل درآمدهای وقف تاکنون ۳۰ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان لرستان توزیع شده است.

توزیع ۳۰ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان لرستان از محل وقفحجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به ارسال روزانه چهار هزار پرس غذای گرم توسط موکب لرستان و چهار هزار پرس غذای دیگر توسط موکب اوقاف کرمانشاه برای مردم مناطق سیل‌زده، گفت: به‌ محض وقوع سیل اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان موکبی را در محل اداره‌کل اوقاف استان راه‌اندازی و اقدام به طبخ غذای گرم از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیرین کرد.
وی با ذکر این مطلب که این از آثار و برکات وقف است که واقفانی که در سال‌های گذشته وقفی را انجام دادند و با این‌که خودشان نیستند ولی درآمد موقوفات آن‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده هزینه می‌شود، اضافه کرد: از روز اول خدمت‌رسانی موکب اوقاف لرستان بیش‌ از 30 هزار پرس غذای گرم به مناطق سیل‌زده ارسال شده است که هزینه‌های آن از محل موقوفات مرتبط و کمک‌های خیران بوده است، همچنین هزار تخته پتو، تعدادی فرش نیز از محل موقوفات مرتبط از طرف اوقاف سایر استان‌ها به این استان ارسال شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: یک موکب از طرف اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه به لرستان آمد و در اوقاف استان مستقر شد که روزانه چهار هزار پرس غذا طبخ و به مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند.
وی به تاثیرگذاری وقف در کمک به سیل‌زدگان اشاره و تصریح کرد: چیزی که حائز اهمیت است این است که مردم لرستان در سیل اخیر خیلی خسارت دیدند و وقف واقفان گذشته اثرات خودش را اینجا نشان می‌دهد.

انتهای پیام

captcha