اقلام دارویی به استان‌های ‌سیل‌زده ارسال می‌شود
کد خبر: 3801989
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰

اقلام دارویی به استان‌های ‌سیل‌زده ارسال می‌شود

گروه اجتماعی ـ معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز از آماده‌سازی و ارسال اقلام دارویی به استان‌های خوزستان و لرستان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدجواد خشنود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به وقوع سیل در استان‌های خوزستان و لرستان گفت: با معاونت‌های غذا و داروی استان‌های لرستان و خوزستان رایزنی لازم صورت گرفته و اقلام دارویی موردنیاز برای ارسال به این مناطق در حال جمع‌آوری و آماده‌سازی است تا به این مناطق ارسال كنیم.
وی به سیل در شیراز نیز اشاره كرد و گفت: با توجه به وضعیت تحریم ها ما داروهای خود را ذخیره كرده بودیم و تقریباً برای 3 تا 4 ماه به صورت ذخیره دارو داشتیم لذا هنگامی كه سیل به وجود آمد هیچگونه كمبود دارویی نداشتیم به جز داروهایی كه به‌صورت كشوری كمبود وجود دارد.
خشنود با تصریح اینكه در ایام تعطیلی بازرسی‌های ما شدت بیشتری می‌گیرد، گفت: طی ایام نوروز بیش از 270 مورد بازرسی از داروخانه‌ها و صنف تجهیزات پزشكی و 28 مورد بازدید از بیمارستان‌های دولتی و خصوصی داشتیم.
وی با تأكید بر اینكه ارائه خدمات دارویی به سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد، گفت: 100 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی داشتیم و 250 نمونه مواد غذایی، بهداشتی و آشامیدنی طی ایام نوروز مورد آزمون قرار گرفت تا سلامت آن‌ها تضمین شود.
خشنود، بازرسی از بازارچه‌های نوروزی جهت عرضه مواد آرایشی و بهداشت را از دیگر فعالیت‌های انجام شده طی ایام نوروز برشمرد و گفت: كلیه خدمات دارویی به سیل‌زدگان به‌صورت رایگان انجام شد و با 4 داروخانه شبانه‌روزی در كنار كمپ‌ها نیز هماهنگی شد و بیش از 120 میلیون تومان دارو و تجهیزات پزشكی، شیر خشك و لوازم بهداشتی در اختیار سیل‌زدگان قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha