آلودگی در آب شیراز هنگام سیل وجود نداشت/ واكسینه كردن 1000 پاكبان
کد خبر: 3801982
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

آلودگی در آب شیراز هنگام سیل وجود نداشت/ واكسینه كردن 1000 پاكبان

گروه اجتماعی ـ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز با تأكید بر اینكه در هنگام سیل، آب شیراز هیچگونه آلودگی نداشت، از واكسینه كردن یك هزار پاكبان فعال در جریان سیل خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 19 فروردین‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با تأكید بر اینكه هیچ‌گونه آلودگی ناشی از سیل در آب شرب شیراز وجود ندارد، گفت: نكته‌ای كه باید توجه كرد این است كه بحث آلودگی آب با كدوت آن متفاوت است؛ ممكن است كه آب كدورت داشته باشد اما آلودگی میكروبی نداشته باشد.
وی افزود:‌ در جریان سیل شیراز تنها كدورت آب به مدت چند ساعت در منطقه سعدی داشتیم لذا تیم‌های بهداشتی و درمانی خود را افزایش دادیم و بلافاصله آزمایش‌هایی كه انجام شد، آلودگی آب برای ما محرز نشد البته ممكن است برخی جاها به دلیل ورود سیلاب بدون آلودگی این كدورت را ایجاد كنند ولی اطلاعاتی در این زمینه به ما داده نشده است.
همتی اظهار كرد: گاهی اوقات كدورت آب را كه می‌بینیم كلر بیشتری به آب زده می‌شود كه به صورت خیلی ضربتی جلوی ایجاد آلودگی گرفته شود تا شبكه آب ترمیم شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شیراز باز هم تأكید كرد كه در مدت سیل آب شیراز هیچگونه آلودگی میكروبی نداشتیم و اگر چنین چیزی وجود داشت بیمارستان‌ها مملو از بیماران مشكل گوارشی می‌شد.
وی در عین حال یادآور شد كه به‌منظور جلوگیری از بروز بیماری‌ها یك هزار نفر از پاكبانانی كه در ایام سیل در منطقه سعدی فعالیت می‌كردند را واكسینه كردیم.
همتی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آماری از فعالیت‌های انجام شده در ایام نوروز پرداخت و گفت: طی این ایام 61 هزار مورد بازدید و بازرسی از مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط و سامانه‌های آبرسانی انجام شد و 23 هزار و 870 مورد سنجش با تجهیزات پورتابل انجام شد 22 هزار مورد كلرسنجی در سطح استان داشتیم.
وی از پلمپ 28 مورد مركز و اماكن غذایی بین راهی خبر داد و گفت: 24 هزار كیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم شده است و به طور كلی 122 هزار خدمات سرپایی در مراكز جامع سلامت ما به مردم ارائه شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز با بیان اینكه در ایام نوروز هیچ مورد مرگ مادر باردار نداشتیم، گفت:‌ 73 مورد مادر باردار توسط اورژانس به مراكز درمانی منتقل شدند و همچنین 2 هزار و 700 مورد واكنس به نوزادان بدو تولد تزریق و 725 مورد غربالگری نوزدان 3 تا 5 روزه در ایام نوروز انجام شد.
انتهای پیام

captcha