بی‌خبری از وضعیت ۷۰ روستای سیل‌زده دلفان
کد خبر: 3801624
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹

بی‌خبری از وضعیت ۷۰ روستای سیل‌زده دلفان

گروه اجتماعی ــ امام جمعه نورآباد با بیان این‌که از ۷۰ روستای شهرستان دلفان اطلاع درستی در دست نیست و هیچ راه ارتباطی با آنها نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر معضل ما وجود دو پل در شهرستان است که اگر آن را اصلاح و ترمیم نکنند بدون تردید مجدد با مشکلات جدی‌تری مواجه می‌شویم.

بی‌خبری از وضعیت ۷۰ روستای سیل‌زده دلفانبه گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام علی‌اکبر جمیاری، امام جمعه نورآباد امروز، 18 فروردین‌ماه با اشاره به وقوع سیل اخیر در دلفان، گفت: با بروز سیلاب و طغیان دو رودخانه این شهرستان شاهد بروز خسارات جدی به منازل مسکونی شهرستان به‌ویژه روستاهای پایین دست بوده‌ایم.
وی با بیان این‌که خانه من نیز همانند منزل سایر همشهریانم از بین رفته است، افزود: حضور پرشور و فعال نیروهای جهادی و سپاه و ارتش در منطقه، کم‌کاری ستاد بحران شهرستان را جبران می کند، اما این مسئله نمی‌تواند بر ضعف ستاد بحران شهرستان سرپوش بگذارد.
‌جمیاری با اشاره به حجم بالای خسارت به شهرستان دلفان به‌دلیل سیلاب، از کوتاهی‌های ستاد مدیریت بحران استان انتقاد کرد و گفت: آمار بالایی از خانه‌های مسکونی شهر و روستا در دلفان دچار آب گرفتگی شدید شده و خسارات بسیار بالایی به مردم منطقه وارد شده، زیرساخت‌های عمرانی منطقه ویران شد و دو روز وضعیت فوق اضطراری در دلفان اعلام شد، اما متأسفانه در سخنان مسئولان مدیریت بحران استان کمترین اشاره‌ای به دلفان نمی‌شود و باید این تبعیض را پاسخگو باشند.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر به‌واسطه حمایت‌های مردم شریف ایران اسلامی و گروه‌های جهادی، امکانات حداقلی در شهرستان وجود دارد، گفت: این مقدار حمایت نمی‌تواند پاسخگوی مواقع بحرانی در منطقه باشد.
‌جمیاری تصریح کرد: مسئولیت بحران پیش‌آمده در نورآباد و مناطق وابسته گردن کیست؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟ چرا از خواب بیدار نمی‌شوند و ببینند حال و روز دلفان مظلوم به کجا رسیده؟ این حجم خسارات را باید چه کسانی جبران کنند؟ مسببان آن که مسئولان استان هستند نیز باید پاسخگو باشند که چرا در حق دلفان کوتاهی کردند؟ مگر این شهرستان نیز جز خاک ایران و لرستان عزیز نیست؟
امام جمعه نورآباد با بیان این‌که از 70 روستا از 530 روستای شهرستان اطلاع درستی در دست نیست و هیچ راه ارتباطی با آنان نداریم، تصریح کرد: از هموطنان تقاضا داریم به هر نحو که شده کمک‌های خود را به دلفان و به‌ویژه مناطق روستایی گرفتار ارسال کنند، چادر، مواد غذایی، لباس، پتو و وسایل گرما از مهم‌ترین نیازهای مردم این منطقه است.
امام جمعه نورآباد از ستاد بحران کشور خواست تا کارشناسان خِبره خود را به استان و شهرستان‌های لرستان اعزام کنند تا از تجربیات آنان در بهبود شرایط وخیم سیل‌زدگان استفاده کنیم.
وی در پایان گفت: در حال حاضر معضل ما وجود دو پل در شهرستان است که اگر آن را اصلاح و ترمیم نکنند بدون تردید مجدد با مشکلات جدی تری مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام

captcha