خدمت‌رسانی نیروهای بسیج و سپاه به سیل‌زدگان 24 ساعته است
کد خبر: 3800145
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

خدمت‌رسانی نیروهای بسیج و سپاه به سیل‌زدگان 24 ساعته است

گروه اجتماعی ـ جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه تمام نیروها و تجهیزات بسیج و سپاه برای کمک به سیل‌زدگان بسیج شده اند، گفت: امدادرسانی‌ها به سیل‌زدگان به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته در حال انجام است.

سردار یدالله بوعلی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه از همان لحظات ابتدایی وقوع سیل در شیراز تمام تجهیزات مهندسی و نیروهای بسیج و سپاه جهت کمک به مردم وارد عمل شدند، گفت: امدادرسانی و خدمت‌رسانی نیروهای بسیج و سپاه به سیل‌زدگان به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته است و لحظه‌ای توقف در این امدادرسانی‌ها نیست.
 
تمام تجهیزات و نیروهای خود را به کار گرفتیم 
وی با بیان اینکه قرارگاه امنیتی ـ اجتماعی احمدبن موسی(ع) نیز با تمام قوا در حال کمک‌رسانی به سیل‌زدگان است، افزود: در ابتدای وقوع سیل در دروازه تمام نیروهای بسیج و سپاه به همراه تجهیزات بدانجا و مناطقی که دچار مشکل و سیلاب شده بودند، اعزام شدند.
بوعلی با یادآوری این نکته که تمام نیروهای بسیج و سپاه در هر نقطه‌ای از شیراز و استان فارس که دچار مشکل آبگرفتگی و سیلاب شده است، برای کمک حضور یافته‌اند، گفت: بیش از ۱۳۰۰ نفر از نیروهای بسیج و سپاه برای امداد رسانی در سیل استان فعال هستند. 
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس اظهار کرد: سیلاب دروازه قرآن خودروها را جابجا کرده و وارد منازل می‌کرد، لذا ما در طول مسیر  نیروهای خود را مستقر کرده تا از ورود سیلاب به منازل جلوگیری کرده و در عین حال به یاری مسافران نوروزی شتافتیم. 
وی با بیان اینکه تمام تلاش‌های سپاه و بسیج بعد از وقوع سیلاب تخلیه آب از منازل دچار سیلاب در مناطق مختلف بود، گفت: همچنین تمام تلاش خود را برای باز کردن معابر در کنار سایر نیروهای خدمت‌رسان انجام دادیم. 
 
امدادرسانی تمام نیروها در کنار هم 
بوعلی در عین حال این نکته را یادآور شد که در امدادرسانی‌ها نیروهای ارتش، انتظامی، بسیج، سپاه، شهرداری، هلال احمر و اورژانس حضور داشتند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس از بسیج کردن 27 دستگاه خودروبر، تریلی، کمرشکن تانک هنگام وقوع سیلاب خبر داد و گفت: همچنین تعدادی جرثقیل، لودر، کمپرسی نفربر و کانکس برای حمل بار نفر و امکانات و جابجایی ، تعدادی خودروسبک وانت دار را فراخوان داده و وارد عمل کردیم و بلافاصله کلیه امکانات برای کمک به مردم و باز کردن معابر وارد عمل شدند.
وی اظهار کرد: هنگام بارندگی و وقوع سیلاب، 3 هزار و 500 نفر از مسافران نوروزی را در سالن‌های وابسته به سپاه و همچنین حسینیه‌ها و حوزه‌های مقاومت اسکان دادیم. 
 
قدردانی از نیک‌اندیشی مردم شیراز 
بوعلی همچنین از کمک‌رسانی مردم به سیل‌زدگان نیز قدردانی و تأکید کرد که مردم و خیران شیراز برای کمک به مسافران نوروزی و سیل‌زدگان سنگ تمام گذاشتند. 
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه از مکان‌های استقرار مسافران نوروزی بازدید به عمل آورده تا مشکلات آنان را برطرف کنیم، گفت: تمام امکانات خود را بسیج کردیم تا مشکلی وجود نداشته باشد. 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیروهای بسیج و سپاه و جهادی در حال خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده به خصوص شهرک سعدی هستند، گفت: برای این کار خودروهای نفربر و پمپ تخلیه و سایر تجهیزات را از بازار تهیه کردیم تا آب‌های ناشی از سیلاب را از منازل و معابر تخلیه کنیم. 
بوعلی همچنین با تصریح این نکته نیروی دریایی سپاه تعدادی زیادی خودرو کمرشکن برای کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده استان در اختیار ما گذاشت، افزود: هوا فضای سپاه، دانشکده زرهی نیروی زمینی سپاه، تیپ الهادی با اعزام تجهیزات مهندسی کمک زیادی برای سیل زدگان در منطقه  کردند.
 
با تمام قوا امدادرسانی را ادامه می‌دهیم 
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در پایان به حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در منطقه سیل‌زده استان اشاره کرد و گفت: سردار غیب پرور طی حضور و بازدید از مناطق سیل زده گفتند هر کمکی نیاز باشد برای شما انجام می‌دهیم و ما هم در استان فارس دقیقا همین کار را انجام داده و با تمام قوا ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام 
captcha