صدای اذان در نیوزیلند طنین‌انداز شد
کد خبر: 3799371
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

صدای اذان در نیوزیلند طنین‌انداز شد

گروه بین‌الملل ــ نیوزیلند با پخش اذان در تلویزیون و رادیوی ملی این کشور طی ظهر جمعه (به وقت محلی)، به قربانیان مسلمان حادثه تروریستی هفته گذشته در مسجد شهر کرایست چرچ ادای احترام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای خبری رادیو نیوزیلند؛ پس از پخش اذان، دو دقیقه سکوت به احترام قربانیان حادثه برقرار و همچنین مراسمی به همین مناسبت در پارک نزدیک به محل حادثه برگزار شد و هزاران نفر از جمله جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند در آن شرکت کردند.

جمال فوده، امام جماعت مسجد نور که هدف حمله قرار گرفته بود در این مراسم گفت: به خانواده قربانیان حادثه می‌گویم که خون عزیزان شما، دانه‌های امید را آبیاری کرد و از آن طریق، جهان، زیبایی اسلام و اتحاد ما را به نظاره نشست.

نخست‌وزیر نیوزیلند نیز با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: نبی اکرم می‌گوید که مَثل اهل ایمان در دوستی و مهربانی متقابل مَثل اعضای یک پیکر است و چون عضوی آسیب ببیند، همه بدن درد می‌کشد. نیوزیلند در کنار مسلمانان سوگوار است؛ ما همه یک پیکر هستیم.

به نوشته رسانه‌های محلی نیوزیلند، همزمان با برگزاری نماز جمعه، مردم این کشور در مساجد شهرهای مختلف گردهم آمدند و با تشکیل زنجیره انسانی در اطراف مساجد، به قربانیان حادثه تروریستی هفته گذشته ادای احترام کردند.

گفتنی است، یک فرد مسلح در روز جمعه گذشته 24 اسفند (15 مارس) با حمله به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، نمازگزاران را به گلوله بست. در این حادثه تروریستی که به صورت زنده در شبکه اجتماعی فیس‌بوک عامل حمله پخش شد، دست‌کم 50 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.

مظنون اصلی حادثه، برنتون تَرنت 28 ساله اهل استرالیا معرفی شده است. ترنت صبح شنبه تفهیم اتهام و 5 آوریل (16 فروردین 1398) به عنوان تاریخ نخستین جلسه محاکمه وی تعیین شده است.

انتهای پیام

captcha