اساتید دانشگاه عازم سفر زیارتی سوریه می‌شوند
کد خبر: 3798394
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
فقیهی خبر داد:

اساتید دانشگاه عازم سفر زیارتی سوریه می‌شوند

گروه جامعه ــ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از احتمال بالای اعزام اساتید دانشگاه در سال جاری به سفر زیارتی سوریه خبرداد و گفت: این احتمال برای دانشجویان کمتراست.

اساتید دانشگاه عازم سفر زیارتی سوریه می‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد رضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ با اشاره به اینکه در سال 97 موفق شدند بیش از 12 هزار دانشگاهی را به عتبات عالیات اعزام کنند، گفت: در دوره اعزام تابستان با نوسانات ارز مواجه شدیم و نتوانستیم بر اساس برنامه‌ریزی اولیه دانشجویان را اعزام کنیم اما در دوره بعدی اعزام یعنی در بهمن و اسفند ماه تعداد متقاضیان و تعداد اعزامی‌ها بیش از میزان تعیین شده‌بود.

وی ادامه داد: ما برنامه‌ریزی کرده بودیم تا پایان فروردین ماه سال 98 و در بیستمین دور اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات (بازه زمانی سه ماهه بهمن، اسفند و فروردین) 12 هزار دانشجو را اعزام کنیم اما با توجه به استقبال زیاد دانشگاهیان 16 هزار نفر اعزام خواهندشد.

فقیهی در خصوص برنامه‌های سال 98 این ستاد، گفت: ثبت‌نام دوره بعدی پس از ماه رمضان آغاز و تلاش بر این است که نسبت به سال 97 تعداد بیشتری از دانشگاهیان را اعزام کنیم.

وی از تلاش برای تشکیل کاروان‌های ارزان قیمت هم خبر داد اما گفت: در حال حاضر دانشجویان با ارز نیما راهی عتبات می‌شوند اما با توجه به اینکه قیمت بلیط هواپیما و نرخ هتل‌ها در اختیار ما نیست به جز ارائه وام به دانشجویان نمی‌توانیم کار دیگری انجام دهیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان جالب‌ترین اتفاق سال 97 در حوزه عتبات دانشگاهیان را ثبت‌نام تعداد زیادی از دانشگاهیان در بیستمین دوره اعزام‌ها عنوان‌ کرد و گفت: در این دوره با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت اعزام‌ها دو برابر قبل ‌شد و بسیاری فکر می‌کردند استقبال از عتبات دانشگاهیان کم می‌‌شود اما علی‌رغم افزایش دوبرابری قیمت‌ها ثبت‌نام بیش از دوره قبل صورت گرفت.

وی تصریح کرد: استقبال بالا از عتبات دانشگاهیان نشان دهنده دینداری دانشگاهیان و جوانان ما است. به همین دلیل باید برای جوانان سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم.

فقیهی در پاسخ به این سؤال که آیا اعزام به سوریه در سال 98 خواهیم‌داشت؟ گفت: قبل از جنگ سوریه اعزام اساتید به سوریه را داشتیم. در خصوص اعزام اساتید به سوریه نیز با سازمان حج و زیارت مذاکراتی انجام داده‌ایم و این سازمان اعلام آمادگی کرده است و ما باید برای این اعزام‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی گفت: برای اساتید 60 تا 70 درصد احتمال اعزام به سوریه وجود دارد. اما برای دانشجویان این احتمال کمتر است و فعلاً باید اعزام‌ها برای اساتید شروع شود تا پس از آن برای دانشجویان برنامه‌ریزی کنیم.

انتهای پیام 

captcha