ساماندهی جشنواره‌های هنری ـ قرآنی جهاد‌دانشگاهی/ استعدادهای نهفته معرفی شوند
کد خبر: 3796264
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
شوشتری مطرح كرد:‌

ساماندهی جشنواره‌های هنری ـ قرآنی جهاد‌دانشگاهی/ استعدادهای نهفته معرفی شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف هنری ـ قرآنی در نقاط مختلف كشور از سوی جهاددانشگاهی تأكید كرد كه باید هماهنگی و نظمی به جشنواره‌های ملی خود دهیم و برای هر استان یك جشنواره خاص در نظر گرفته و آن را در سطح ملی اجرا كنیم.

ساماندهی جشنواره‌های هنری ـ قرآنی جهاد دانشگاهی/ تلاش برای شناسایی و معرفی استعدادهای نهفتهسیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه باید به جشنواره‌های ملی نظم و هماهنگی دهیم، افزود: به‌عنوان مثال جشنواره عكس و شعر عاشورایی هر سال در زنجان برگزار می‌شود كه مختص آن استان است و در شیراز هم كار بسیار خوبی در زمینه قرآن و هنر و شعر زهرایی هفته گذشته اجرا شد. اگر قرار است كه این فعالیت‌ها در استان فارس انجام شود، زمانی كه در تهران بحث فضاسازی سوره‌های قرآن مطرح می‌شود، می‌توان انجام این کار را به جهاددانشگاهی استان فارس واگذار کرد. وقتی چنین  رخ داد، سطح برنامه‌ها باید ملی دیده شود كه در آن برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شوند.
رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با تأكید بر اینكه باید یك برنامه در سال برای استان فارس در نظر گرفته شود كه آن را به نحو شایسته‌ای پیگیری کند، گفت:‌ در آن برنامه حتی می‌توان از حضور سران قوا و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم بهره جست.

هدایای برگزیدگان متناسب باشد
وی اضافه كرد:‌ در این صورت دیگر باید مراقب باشیم كه تقدیرها و هدایایی كه اهدا می‌كنیم حتماً مناسب باشند زیرا باید برای افرادی كه از نقاط مختلف كشور به شیراز می‌آیند و هزینه می‌كنند، صرفه اقتصادی داشته باشد كه به شیراز آمده و در جشنواره شركت كنند لذا باید برای این كار نیز استانداردی ورود کند و برای آن اهمیت قائل شویم.
شوشتری همچنین به كارگاه‌هایی كه در حاشیه دو جشنواره مذكور در شیراز برگزار شدند، اشاره كرد و خواستار برگزاری این كارگاه‌ها در طول سال شد و گفت: علاوه بر این‌ها باید تلاش كنیم تا استعدادهایی كه شناخته نشده‌اند را شناسایی و به كشور معرفی كنیم.

فعالیت جهاد دانشگاهی معرفی استعدادهای نهفته است
مدیرعامل ایکنا اظهار كرد: به‌عنوان مثال شعرهایی كه در جشنواره سراسری «شعر باران» قرائت شد، كارهای بسیار خوب و فاخری بودند و این كار جهاددانشگاهی است كه استعدادهای نهفته را شناسایی و به كشور معرفی كند.
وی بر لزوم مشخص كردن دقیق محدوده‌ كارها در اجرای چنین برنامه‌هایی تأكید كرد و گفت: وقتی كسی طراحی و كار گرافیكی قرآنی انجام می‌دهد باید مشخص كنید كه دقیقاً از چه سوره‌ای باید این كار انجام دهد زیرا تعدد سوره‌ها برای اجرای این كارها، مقداری كار داوری را سخت می‌كند.
شوشتری یادآور شد: این موارد كارهایی است كه وظایف ما در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بر آن متمرکز شده است كه باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی كرده و به‌وسیله آن استعدادهای ناشناخته در زمینه فرهنگی و هنری را شناسایی و به جامعه معرفی كنیم.
انتهای پیام

captcha