وزیر ارشاد با قوت به کارش ادامه می‌دهد/ شایعات بی‌اساس است
کد خبر: 3792656
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
اسحاق جهانگیری:

وزیر ارشاد با قوت به کارش ادامه می‌دهد/ شایعات بی‌اساس است

گروه ادب ــ معاون اول رئیس‌‎جمهور در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: شایعاتی که درباره وزیر ارشاد مطرح شده، بی‌اساس است و وی با قوت به کارش ادامه خواهد داد.

وزیر ارشاد با قوت به کارش ادامه می‌دهد/شایعات بی‌اساس استبه گزارش خبرنگار ایکنا، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، عصر امروز، ۴ اسفند، در آئین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران درباره توسعه ملی گفت: اگر توسعه ملی پایدار می‌خواهیم باید به حوزه فرهنگ به ویژه کتاب بهای بیشتری بدهیم، چراکه کتاب به عنوان مهم‌ترین رسانه و ابزار مطرح است. کتاب مظهر اصلی اندیشه است. اگر به دنبال رونق اندیشه هستیم، باید به دنبال رونق کتاب باشیم. تمام خانواده نشر اعم از ناشر، کتابفروش و ویراستار حلقه‌های وسیعی برای تولید کتاب هستند که باید همه آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: وزارت ارشاد در سال‌های اخیر بانی کار خوبی شده و توانسته روستا‌ها را که به عنوان کانون‌های حقوقی در مسائل اقتصادی و سیاسی هستند، در مسائل فرهنگی نیز بیش از پیش فعال و پویا کند. وزارت ارشاد اقدام مهمی در این زمینه انجام داده تا بتواند با این روش به مسائل فرهنگی روستا‌ها توجه کند. چندی پیش که به همراه وزیر ارشاد به شهر قصرقند در سیستان و بلوچستان رفته بودیم، در نمایشگاهی که در این شهر برپا شده بود، این موضوع را دیدیم؛ از این رو اگر دولت بتواند شرایط مناسبی را در چنین مناطقی به وجود بیاورد و امکانات خوبی را فراهم کند، اتفاقات خوبی را در حوزه‌های مختلف شاهد خواهیم بود.

جهانگیری گفت: این تدبیری که به عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران به همت وزارت ارشاد انجام شده، براساس یک اصول قابل قبول، یک شهر هر ساله انتخاب می‌شود؛ چه کاشان که با آن تمدن کهن انتخاب شده بود و چه یزد که در این دوره به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: دولت با محدودیت منابع مواجه است، اما منابعی که به بخش فرهنگ اختصاص یافته قابل مقایسه نیست و بسیار اندک است. وقتی بیان می‌کنیم که کسری بودجه داریم منظور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و یا بیشتر است که اعداد بسیار بزرگی است و در رقم‌های ۱۰۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون دغدغه‌ای نداریم. یکی از درخواست‌های متولیان فرهنگی در این جشنواره این بود که دولت به این بخش توجه ویژه‌ای کند. امیدواریم که این کار انجام شود و بتوانیم یارانه‌های بیشتری را در اختیار وزارت ارشاد قرار دهیم تا چنین برنامه‌هایی را جامه عمل بپوشاند و سبب نشاط فرهنگی در جامعه شود.

معاون اول رئیس جمهور درباره سیدعباس صالحی گفت: شایعاتی که اخیراً درباره وزیر ارشاد مطرح شد، اساسی ندارد و ایشان به قوت در کار خود در وزارت ارشاد ادامه خواهند داد و هم رئیس جمهور و هم هیئت دولت از ایشان حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha