رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد بوشهر منصوب شد
کد خبر: 3792532
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد بوشهر منصوب شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام عیسی راستگو طی حکمی از سوی رئیس شورای فرهنگ عمومی به ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر منصوب شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام عیسی راستگو طی حکمی از سوی آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، به عنوان رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر منصوب شد.

در متن حکم آمده است:

«مساجد به عنوان دفاع از حریم دین نقش بی‌نظیری را در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و اکنون که نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای(دامت برکاته العالیه) دهه پنجم را باشکوه هر‌چه تمامتر آغاز کرده است، نگاه جدی‌تری نسبت به نقش مساجد و رویکرد سازنده‌تری جهت جذب جوانان مورد انتظار است و این مهم زمانی حاصل خواهد شد که مسجد با شاخصه‌های تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد و مدیریت شود.

لذا با عنایت حق تعالی، جنابعالی را که تجربه سال‌ها مدیریت در عرصه فرهنگی در کسوت امام جمعه دارید به مدت یک‌ سال، در کسوت مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر منصوب می‌‌کنم.

امید است با استفاده از نظریات کارشناسان و همکاری با مجموعه‌ها و نهادهای مرتبط با مساجد و ایجاد هماهنگی بیشتر با ائمه محترم جمعه و جماعات و هم‌افزایی کارآمد، ظرفیت‌های موجود شناسایی و بر آن افزوده شود.

توفیقات روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم».

بنابر این گزارش، سیاستگذاری و ارائه الگوهای مناسب برای ساخت، تجهیز و اداره مساجد، تبیین سیاست‌های راهبردی جهت تأمین منابع و استقلال مالی مورد نیاز مساجد اعم از موقوفات و غیره، هدایت، حمایت و نظارت بر تمام فعالیت‌های مساجد و مراکز وابسته به آن اعم از عبادی، اجتماعی، سیاسی و غیره و ایجاد ارتباط مناسب بین مساجد و تأسیس شبکه‌های کارآمد و مؤثر از مساجد کشور در جهت تأمین اهداف نظام اسلامی از مهمترین وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر است.

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام عیسی راستگو پیش از این به عنوان امام جمعه اهرم در مرکز شهرستان تنگستان و کارشناس مذهبی برنامه‌های دینی و معارفی صدا و سیمای مرکز بوشهر مشغول به خدمت‌رسانی بود.

محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha