وزارت امور خارجه در حمایت از شیعیان نیجریه هیچ اقدامی نکرده است
کد خبر: 3792458
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

وزارت امور خارجه در حمایت از شیعیان نیجریه هیچ اقدامی نکرده است

گروه سیاسی ــ رئیس فراکسیون قرآن مجلس با اشاره به حملات نیروهای امنیتی نیجریه به عزاداران اربعین حسینی در این کشور و شهادت جمع زیادی از آن‌ها، گفت: متأسفانه با وجود گذشت ماه‌ها، وزارت خارجه در حمایت از شیعیان مظلوم نیجریه هیچ اقدامی انجام نداده است که این رفتار جای نگرانی دارد.

نیروهای امنیتی نیجریه در تاریخ 7 آبان و در ایام عزاداری اربعین حسینی به شیعیان این کشور در شمال «ابوجا» حمله کرد که براساس اعلام جنبش اسلامی نیجریه حداقل 42 نفر طی این حملت به شهادت رسیدند.

در این راستا سؤال حجت‌‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، درباره عدم تحرک دستگاه دیپلماسی کشور درباره جنایات دولت نیجریه علیه شیعیان این کشور که بعد از حادثه طرح شده بود، در جلسه چهارشنبه گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی هیئت رئیسه اعلام وصول شد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایکنا؛ درباره علت طرح سؤال خود گفت: این سؤال بعد از حادثه اربعین در نیجریه مطرح شد که حمله ارتش این کشور به عزاداران حسینی به شهادت و مجروحیت جمع زیادی از شیعیان منجر شد، ولی متأسفانه به دلیل روند طولانی طرح سؤال، هفته قبل در صحن علنی اعلام وصول شد.

وی با بیان اینکه همچنان نسبت به سؤال خود با وجود گذر زمان مصر است، گفت: متأسفانه وزارت خارجه در حمایت از شیعیان مظلوم نیجریه هیچ اقدامی انجام نداده است که این رفتار جای نگرانی دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس یادآور شد: با توضیحات وزیر و مسئولان در وزارت خارجه، مشخص است که تنها مسئله برجام و مذاکره با اروپا در دستور کار این وزارتخانه بوده و هیچ مسئله دیگری را دنبال نمی‌کنند.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در پایان تصریح کرد: مسلمانان سراسر دنیا، ایران اسلامی را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌شناسند و از ما انتظاراتی دارند که این قبیل اقدامات منفعلانه، آنها را از ما دلسرد خواهد کرد. لذا بنده اصرار کردم که سؤال در صحن علنی مجلس مطرح شود تا سایر همکاران و مردم در جریان این مسائل قرار گیرند.

انتهای پیام

captcha