اشتیاقی که با کیفی‌سازی مسابقات قرآن ایجاد می‌شود/ توجه ویژه به علاقه کودکان و نوجوانان
کد خبر: 3787979
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۸

اشتیاقی که با کیفی‌سازی مسابقات قرآن ایجاد می‌شود/ توجه ویژه به علاقه کودکان و نوجوانان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: در آموزش روخوانی و روان‏خوانی یا مفاهیم قرآن، باید سعی شود که علاقه کودکان و نوجوانان نسبت به این مفاهیم افزایش یابد و اشتیاقی در آنان ایجاد شود که این اشتیاق با کیفیت‌بخشی به مسابقات قرآن افزایش می‌یابد.

اشتیاقی که با کیفی‌سازی مسابقات قرآنی ایجاد می‌شودحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مسئولان باید در برگزاری مسابقات قرآن به جنبه آموزشی توجه بسیاری کنند، چراکه جنبه آموزشی می‌تواند از نظر کیفی موجب پیشرفت مسابقات شود.
وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل آموزشی قرآن، در انس بیشتر قشر نوجوان با مفاهیم قرآنی بسیار مؤثر است، افزود: آموزش درست مفاهیم قرآنی باعث می‌شود نوجوان با اصول درست تلاوت قرآن و درک مفاهیم قرآن آشنا شده و راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کند.

موج‌آفرینی مسابقات قرآن
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: موج‌آفرینی مسابقات قرآن می‌تواند علاوه بر ایجاد انگیزه برای شرکت در مسابقات، زمینه‌ای برای گسترش فرهنگ قرآنی را فراهم کند.
عباسی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این آزمون در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و به همین دلیل می‌تواند در ایجاد انگیزه در اقشار مختلف جامعه و همچنین خانواده‌ها برای رفتن به سمت مفاهیم قرآنی بسیار مؤثر باشد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اهمیت آشنایی و انس با قرآن‌ کریم روشن‌ است‌ و ایـن یادگیری در دوره‌ کودکی نمود بیشتری پیدا می‌کند، چرا که انس گرفتن با قرآن در سال‌های ابتدایی زندگی، باعث خواهد شد تا فرد همواره در این مسیر گام بردارد.
عباسی ادامه داد: در آموزش روخوانی و روان‏خوانی یا مفاهیم قرآن، باید سعی شود که علاقه کودکان و نوجوانان نسبت به این مفاهیم افزایش یابد و اشتیاقی در آنان ایجاد شود که این اشتیاق باید با کیفیت بخشی به مسابقات قرآنی افزایش یابد.

ثبت نام ۶۵۹۹ نفری خراسان‌جنوبی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن
وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی در قالب ۱۸ رشته برگزار خواهد شد، افزود: مرحله کتبی ۹ اسفندماه جاری و مرحله شفاهی برای افرادی که موفق به کسب حدنصاب قبولی در آزمون کتبی شوند در بازه زمانی یک هفته از تاریخ ۱۱ لغایت ۱۶ اسفندماه برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی تاکنون با ۶۵۹۹ ثبت‌نام کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در رتبه نخست استان‌ها ‌قرار گرفته است و رتبه ۱۰ استان‌های کشور قرار گرفته است.
عباسی افزود: آزمون الکترونیکی در یکم و دوم اسفندماه، آزمون کتبی در ۹ اسفندماه و آزمون رشته‌های شفاهی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال و حافظان کل قبول شده در مرحله کتبی نیز از ۱۱ تا ۱۶ اسفندماه برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به نفراتی که موفق به کسب نمرات قبولی شوند گواهینامه پایان دوره تعلق می‌گیرد، یادآور شد: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۷۰ ، در آزمون شفاهی ۷۵ و در آزمون الکترونیکی ۷۰ خواهد بود.
انتهای پیام

captcha