۹ دی؛ نماد وحدت/ حوادث سال ۸۸ بازخوانی شود
کد خبر: 3777086
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

۹ دی؛ نماد وحدت/ حوادث سال ۸۸ بازخوانی شود

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس سازمان بسیج مستضعفین، راهپیمایی ۹ دی را نماد وحدت و یکپارچگی مردم ایران اسلامی دانست و گفت: مردم با حضور به موقع در صحنه باعث یأس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی شدند.

نهم دی نماد وحدت/حوادث سال ۸۸ بازخوانی و مرورشود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر روز گذشته، نهم دی ماه در تجمع مردم تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر گفت: مردم انقلابی ایران با حضور میلیونی خود در برابر گستاخی فتنه‌گران از مکتب عاشورایی انقلاب دفاع کردند.

راهپیمایی ۹ دی نماد وحدت و یکپارچگی مردم ایران اسلامی
وی راهپیمایی ۹ دی را نماد وحدت و یکپارچگی مردم ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: این راهپیمایی نماد عزت‌طلبی استقلال و شکوه ملتی است که در حفظ دستاوردهاو آرمان‌های والای اسلام و انقلاب همت کردند و با حضور به موقع در صحنه باعث یأس و ناامیدی دشمنان ایران اسلامی شدند.

سردار غیب‌پرور افزود: این اقدام بزرگ تاریخی مردم ایران برای دشمنان بسیار گران آمد و تمام قد مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و هر روز یک توطئه و خباثت برای شکست ایران طراحی کردند.

اشتباه راهبردی دشمن درباره ایران
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، بیان کرد: دشمن در سال ۸۸ درباره ایران دچار اشتباه راهبردی شد و نقشه‌هایی که در سایر کشورها با عنوان انقلاب‌های مخملی اجرا کرده بود در ایران طراحی کرد و انتخابات ریاست جمهوری دهم را برای این اجرای توطئه برگزید.

وی اضافه کرد: امریکایی‌ها تا اسلام و مکتب عاشورا را از بین نبرند دست از سر مردم ایران بر نخواهند داشت اما این جبهه استکبار و صهیونیستهاست که از صحنه جهانی محو خواهند شد.

وی تأکید کرد: دشمنان برای تحقق نیت خود انتخابات ریاست جمهوری ایران را بهترین مقطع یافتند، چرا که مردم ایران نسبت به انتخابات اقبال و علاقه دارند و دشمنان چنین تصور کردند که اگر بتوانند صحنه انتخابات را دچار سونامی کنند، کار تمام است و برخی از دشمنان داخلی نیز خواب هایی در این خصوص دیدند.

سردار غیب‌پرور با بیان این‌که این تریبون محترم‌تر از آن است که نام برخی از این‌ها را بگویم، گفت: جبهه معاند داخل پیش از انتخابات «کمیته صیانت از آرا» را تشکیل داد. آیا تصور کردند که مراجع قانونی ذی صلاح مرده‌‌اند؟ اینان پیشاپیش "تقلب تقلب" را انقدر گفتند که خودشان هم باور کردند.

وی تشریح کرد: چه اتفاقی افتاد که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و نخست وزیر بریتانیا همه در یک جبهه قرار گرفتند و ادعای تقلب کردند؟ اینان دلسوز ما شده بودند؟

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که منظورم این نیست که همه کسانی که داخل کشور اقدام کردند، فتنه گر بودند، بلکه برخی فریب خورده بودند. برخی از اینان برگشتند و برخی روی لج بازی خود ایستادند و حتی تا امروز نیز برخی بر روی لج‌بازی خود پافشاری می‌کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که تصور می‌کردند پیروز انتخابات هستند، چگونه هنوز ساعت رای‌گیری تمام نشده و از ساعت ۴ بعد از ظهر اعلام پیروزی در انتخابات کردند؟ چه اتفاقی افتاد مصاحبه‌ای که مقرر بود فردا صبح انجام دهد را به ساعت ۱۱ شب همان‌روز موکول کرد؟

حوادث سال ۸۸ بازخوانی و مرورشود
سردار غیب‌پرور با بیان این‌که لازم است آنچه که در خرداد ۸۸ و ماه‌های پس از آن اتفاق افتاد را بازخوانی و مرور کنیم، افزود: حادثه‌ سهمگینی بود و بازیگران این ماجرا، انقلاب را به مذبح برده و منافع ملی کشور را در معرض خطر قرار دادند. تا کجا ایستاده بودید؟ تا جایی که منافع و استقلال کشور از بین برود؟ آیا مقام معظم رهبری پیغام خصوصی و نماینده خصوصی نزد شما نفرستاد و نصیحت‌تان نکرد؟ شما چه کردید. چندین شماره اعلامیه دادید. چه چیزی را دنبال می‌کردید؟

وی افزود: نمایندگان شما در بالاترین سطح ممکن، نزد رهبری حاضر شدند و حرف زدند. مقرر شد که صندوق‌ها بازبینی شود اما شما نتیجه نگرفتید چون دنبال ماجرای دیگری بودید. کوتاه نیامدید و ماه‌ها این ماجرا را طول دادید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این‌که فتنه گران در روز ۶ دی سال ۸۸ به ساحت مقدس امام حسین (ع) جسارت کردند، آن شخصیت ممتازی که مورد احترام مسیحیت و مورد تکریم یهود است و هر کدام از فرق اسلام در مقابل حسین(ع) دست ادب به سینه دارند، گفت: اما شما به خیمه‌های عزایش حمله کردید و توقع داشتید که مردم ایران باز هم به شما چیزی نگویند؟

انقلاب اسلامی یک پدیده ممتاز و بی بدیل
وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی یک پدیده ممتاز و بی بدیل است که از جهات مختلف می‌توان آن را مورد توجه قرار داد، افزود: انقلاب اسلامی ایران از بعد اعتقادی، دوران تحقق حکومت دینی بعد از غیبت امام عصر(عج) است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: از بعد غیر دینی نیز انقلاب اسلامی ایران بعد از انقلاب کبیر فرانسه و ارایه تفکر لیبرالیستی به عالم، نسخه‌ای برای اداره همه جوامع شد.

وی با بیان این‌که طی قرن‌ها به گوش‌مان خواندند که دین عرضه اداره جامعه را ندارد و مناسب پستوی خانه‌هاست و جای دین در عرصه جامعه نیست، گفت: این جسارت را تا جایی پیش بردند که گفتند دین افیون ملت‌ها و آفت است، اما مردم ایران به یمن اسلام قیام کردند و جایگاه دین در اداره جامعه را به رخ جهان کشیدند.

وی با تاکید بر این‌که اگر انقلاب اسلامی و هدف امام راحل را در بیرون راندن شاه تفسیر و ترجمه کنیم، انقلاب را کوچک کرده‌ایم، افزود: یکی از حرکت‌ها در جریان انقلاب، ساقط کردن حکومت پهلوی بود اما هنر امام راحل این بود که اسلام را به دل‌های مستعد تابانید و درود خدا بر مردمانی که امام خود را فهمیدند و یاری‌اش کردند.

انقلاب اسلامی یک مینیاتور از واقعه عاشوراست
سردار غیب‌پرور با بیان این‌که جنس فهم امام راحل توسط مردم، از جنس فهم حسین بن علی(ع) توسط ۷۲ تن از یاران زبده و مخلصش بود، افزود: انقلاب اسلامی ایران با تمام عظمتی که دارد یک مینیاتور از واقعه عاشوراست.

وی افزود: کسانی که تصور می‌کنند آمریکا روزی به ما لبخند خواهد زد یا از روی جهل چنین می‌پندارند و یا دست چنین کسانی در کاسه دشمنان است، چرا که دشمنان، تمام قد در مقابل انقلاب ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که هر روز از عمر مبارک انقلاب، دشمن یک توطئه و دسیسه به کار گرفته است، گفت: یکی از افتخارت انقلاب اسلامی ایران، پیروزی‌های متعدد در عرصه سیاسی است. در کدام کشور به طور متوسط هر سال یک انتخابات برگزار می‌شود و در کدام کشور به اندازه ایران، آزادی وجود دارد؟ به گفته‌ی وزیر کشور بیش از ۲۵۰ حزب در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که قریب به هفت هزار سازمان مردم نهاد در کشور وجود دارد، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب حرکت محکم و آغاز شکوفایی ملت در عرصه سیاسی بود که انتخابات ریاست جمهوری یکی از این عرصه‌هاست.

انتهای پیام

captcha