تبعض علیه روهینگیایی‌ها با ممنوعیت تزریق خون
کد خبر: 3775500
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

تبعض علیه روهینگیایی‌ها با ممنوعیت تزریق خون

گروه بین‌الملل ـ مقامات میانمار با ایجاد محدودیت‎، از تزریق خون به آوارگان مسلمان روهینگیایی ساکن در ایالت راخین در مواقع اضطراری ممانعت به عمل می‌آورند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین أون لاین؛ روزنامه واشنگتن پست با استناد به گزارش 6 سازمان‌ امدادرسانی فعال در ایالت راخین از ممانعت مقامات میانمار از تزریق خون به بیماران روهینگیایی در موارد اورژانسی خبرداد.

در این گزارش آمده؛ آوارگانی که از اقدامات خشونت‌بار سال 2012 میلادی فرار کرده و در اردوگاه های ایالت راخین مستقر شده‌اند، از استفاده از بانک‌های خون در مواقع اضطراری محروم هستند.

براساس این گزارش؛ بانک‌های خون تنها به بودایی‌ها خدمات ارائه می‌دهند و ارائه خون به مسلمانان روهینگیا مشروط به وجود یک اهداکننده است.

در ادامه به نقل از فردی به نام «اونوماونگ» آمده، وی دیگران را راضی کرده است در برابر دریافت 10 دلار به مسلمانان خون اهدا کند.

در این گزارش با تأکید بر این که شرایط برای بازگشت مسلمانان روهینگیا در بنگلادش به کشور خود هنوز مهیا نیست، آمده؛ حضور سازمان‌های امدادرسانی بین‌المللی در اردوگاه‌ها همچنان ممکن نیست و سازمان‌های بین‌المللی از ممانعت مقامات میانماری از ارسال کمک برای مسلمانان راخین خبر می‎دهند.

گفتنی است، حملات ارتش و بودایی‌های افراطی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا در ایالت راخین در آگوست 2017 موجب کشته شدن هزاران روهینگیایی و پناه بردن صدها هزار نفر از آنان به مرزهای بنگلادش و میانمار شده است.

انتهای پیام

captcha