تحویل بازیکن فوتبال بحرینی به مقامات آل‌خلیفه غیرقابل قبول است
کد خبر: 3771795
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
سازمان دیده‌بان حقوق بشر:

تحویل بازیکن فوتبال بحرینی به مقامات آل‌خلیفه غیرقابل قبول است

سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: تحویل العریبی، فوتبالیست بحرینی و پناهنده در استرالیا به مقامات بحرین، یک امر غیرقابل قبول است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «منامه پست»؛ مینکی وردن، مدیر مرکز «برنامه‌های جهانی» در دیده‌بان حقوق با اشاره به غیرقابل قبول بودن تحویل العریبی به مقامات بحرین گفت: عدم دستگیری پناهندگانی که از شکنجه و آزار و اذیت گریخته‌اند از قوانین پلیس بین‌الملل است.
 
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: بازداشت العریبی یک امر سیاسی در تایلند و با درخواست مقامات بحرین بوده است و در صورت استرداد او به بحرین جانش در خطر است و احتمال اینکه تحت شکنجه به اعترافات نادرست اقرار کند وجود دارد.
 
این سازمان در ادامه با تاکید بر شکنجه العریبی در بحرین، افزود: گزارش‌های سالانه این سازمان نشان از  وضعیت بد حقوق بشر در بحرین و دادگاه‌های غیرمنصفانه که مخالفان را محکوم و زندانی می‌کند، دارد.
 
مینکی وردن اظهار کرد: سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس فعلی کنفدارسیون فوتبال آسیا از جمله کسانی است که برای تحویل العریبی به مقامات بحرین تلاش می‌کند.
 
دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: به دلیل دخالت ابراهیم خلیفه در این مسئله، فیفا درخواست لغو اقامه دعوی علیه العریبی را داده است.
 
گفتنی است، حکیم العریبی فوتبالیست ملی‌پوش سابق بحرینی که به دلیل مخالفت سیاسی با حکومت بحرین مجبور به ترک وطنش شده و از استرالیا پناهندگی سیاسی دریافت کرده بوده، 6 آذر در شهر بانکوک، پایتخت تایلند بر اساس درخواست بازداشتی که دولت بحرین به پلیس اینترپل ارسال کرده بود، دستگیر شد.
 
وزیر خارجه‌ استرالیا نیز در بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه‌ این کشور منتشر شد، گفت: استرالیا نگران بازداشت حکیم العریبی است و خواستار بازگشت فوری او به استرالیا است. عودت دادن العریبی به بحرین، جایی که از آن گریخته است، مخالف موازین بین‌المللی حقوق بشر خواهد بود.
 
انتهای پیام
captcha